MEETINGS WEEK 2014

MEETINGS WEEK 2014

W dniach 17-21 marca 2014 roku w Centrum Konferencyjnym Stadionu Narodowego odbędzie się Meetings Week Poland – prawdziwy maraton wydarzeń konferencyjno-eventowych promujących znaczenie Przemysłu Spotkań w Polsce.

Od poniedziałku do piątku będzie można uczestniczyć w spotkaniach edukacyjnych i networkingowych, wzbogacić swoją wiedzę o tym, jak z sukcesem zaplanować i zorganizować konferencję lub korporacyjny event oraz poznać najlepszych fachowców w Polsce, którzy mogą w tym pomóc. Pięć dni to siedem różnych wydarzeń przygotowywanych przez wiodące stowarzyszenia branżowe. Meetings Week Poland organizowany jest po raz drugi a jego rangę podkreśla zaangażowanie Ministerstwa Sportu i Turystyki. Honorowego patronatu nad Meetings Week Poland udzielił Pan Andrzej Biernat Minister Sportu i Turystyki. Do udziału w wydarzeniach organizatorzy zapraszają nie tylko przedstawicieli branży spotkań, ale też wszystkich obecnych i potencjalnych Klientów – planistów konferencji i zleceniodawców eventów, a także media i sojuszników z instytucji otoczenia biznesowego oraz osób odpowiadających za rozwój miast i regionów. W ciągu jednego dnia Organizatorzy spodziewają się nawet kilkaset osób, a w ciągu całego 5-dniowego wydarzenia – około 1000.

Geneza Meeting Week Poland

Podstawą decyzji o realizacji projektu Meetings Week Poland było zainicjowane jesienią 2012 r. porozumienie marketingowe czterech stowarzyszeń polskiej branży spotkań: Stowarzyszenia „Konferencje i Kongresy w Polsce”, Międzynarodowe Stowarzyszenie Organizatorow Spotkan MPI Poland, Stowarzyszenia Branży Eventowej i Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel. Projekt wielodniowej konferencji pod hasłem Meetings Week Poland został zainicjowany przez MPI Poland podczas debaty stowarzyszeń branżowych, która odbyła się w ramach targów ITM Business Tourism w Warszawie w dniu 24 stycznia 2013 r.

Celem Meetings Week jest uzyskanie efektu skali dla pokazania znaczenia branży spotkań dla gospodarki kraju oraz skupienie w jednym czasie osób z całego środowiska dla wyrażania opinii istotnych dla przyszłości profesjonalistów odpowiadających za realizację różnego rodzaju wydarzeń, konferencji i kongresów.

Kto powinien wziąć udział?

Organizatorzy Meetings Week Poland 2014 kierują zaproszenie do udziału do przedstawicieli działów marketingu, HR, PR, sprzedaży, zakupów, osób odpowiedzialnych za organizację wydarzeń w firmach i instytucjach, agencji działających w sektorze spotkań, przedstawicieli dostawców, w tym hoteli i centrów konferencyjno-targowych, firm multimedialnych, cateringowych, przewoźników, a także dziennikarzy.

Znaczenie Meeting Industry

Meeting Industry to określenie coraz częściej używane na świecie dla podkreślenia wielkiej liczebności i rosnącego znaczenia branży specjalistycznych usług związanych z organizacją konferencji, kongresów, targów, wystaw, eventów i wydarzeń różnych środowisk zawodowych. W Polsce co roku odbywa się kilkadziesiąt tysięcy spotkań realizujących różnorodne biznesowe cele klientów. Spotkania zawsze miały wielkie znaczenie dla firm, instytucji i stowarzyszeń. Nowoczesne narzędzia komunikacji zdalnej, w tym wszechobecność internetu, wcale nie umniejszają roli spotkań, co więcej rodzą głód kontaktu twarzą w twarz. Jednak współczesne spotkania ewoluują, otwierają się na nowe narzędzia i oczekiwania młodych generacji. I w takiej nowej, ambitnej formie konferencje będą nadal pełnię rolę wiodącego narzędzia komunikacji marketingowej, o najwyższej skuteczności w przekazywaniu wiedzy, budowaniu emocji i kształtowania postaw zespołów ludzkich.

Organizatorzy:

Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce” (tegoroczny koordynator), Międzynarodowe Stowarzyszenie Organizatorów Spotkań (MPI Poland), Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE), Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT), Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji, Poland Convention Bureau POT oraz organizator konferencji inicjującej tydzień magazyn „The Warsaw Voice”.

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM WSZYSTKICH KONFERENCJI ZNAJDUJE SIĘ NA STRONIE: http://meetingsweek.syskonf.pl/program

PROGRAM

17.03.2014. Poland Meetings Destination (The Warsaw Voice Conferences)

Jak przyśpieszyć rozwój przyjazdowej turystyki konferencyjnej w Polsce?

Konferencja ekspertów, samorządowców i polityków.

Cel podstawowy – wspólne dążenie do jakościowego przyspieszenia rozwoju branży spotkań i turystyki przyjazdowej. Jego realizacji przysłużą się atuty koncepcji Poland – Meetings Destination:

* Inspiracja, w tym konkretnymi rozwiązaniami prawymi czy studiami przypadku zza granicy, ale i wymianą krajowych doświadczeń; poszukiwanie wypróbowanych rozwiązań, które umożliwiają inwestowanie w infrastrukturę i wesprą promocję Polski – tę regionalną i tę ogólnokrajową;
* Inicjatywa – koncepcyjna, ideowo-strategiczna, prawna, prowadząca do formułowania, promowania i wprowadzania w życie konkretnych rozwiązań instytucjonalnych, zmian przepisów, a także edukowania, popularyzowania, przekonywania, zjednywania sojuszników rozwoju branży;
* Konsultacja, poprzez opiniowanie projektów i rozwiązań, proponowanych przez różne instytucje, w tym rządowe czy parlamentarne, co w zamyśle ma prowadzić do optymalizacji stosowanych rozwiązań;
* Koalicja, a zatem zadeklarowane i wykonywane, wzajemne wspieranie się wszystkich środowisk, organizacji, instytucji i osób, zainteresowanych dynamicznym rozwojem najbardziej korzystnych przejawów turystyki przyjazdowej do Polski.

Prelegenci: Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Rafał Szmytke, prezes, Polska Organizacja Turystyczna, Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent, Miasto st. Warszawa, Ryszard Grobelny, prezydent Poznania, prezes Związku Miast Polskich, Marcin Herra, prezes PL 2012+, operatora Stadionu Narodowego, Prof. Magda Antonioli Corigliano, wybitna specjalistka w dziedzinie ekonomiki turystyki, Università Bocconi, Mediolan, John Heeley, autor książki „Inside City Tourism – A European Perspective”; Christian Mutschlechner, dyrektor Vienna Convention Bureau.

17.03.2014. Zebranie regionalnych Convention Bureaux (Polska Organizacja Turystyczna) spotkanie zamknięte

18.03.2014 Event jako narzędzie biznesowe w promocji miejsc i regionów (Stowarzyszenie Branży Eventowej)

W dzisiejszych czasach potencjał multimediów i potęga internetu nadały nowy kierunek działaniom szeroko pojętego marketingu. Powstaje niekiedy wrażenie, że większość aktualnych strategii komunikacyjnych i sprzedażowych firm opiera się w zasadzie na kampaniach multimedialnych sprzężonych w social mediach. Jednakże nawet najbardziej zachwycające kreacje przewijające się na ekranie, nie zastąpią doznań, jakich może doświadczyć uczestnik EVENTU. Będąc w samym środku wydarzenia, odbieramy go wszystkimi zmysłami. Ścieżki te zapisują się mimowolnie w naszej pamięci… i jeśli były miłe, wracamy do nich chętnie. Nie tylko we wspomnieniach, ale również przyjeżdżając znów w te niezwykły miejsce lub chociażby opowiadając o nich naszym znajomych.

EVENT odgrywa bardzo istotną rolę w budowaniu i umacnianiu marki miejsca. Często jest wręcz trzonem, wokół którego tworzy się całą koncepcję komunikacyjno-sprzedażową. Szczególnie jeśli jest wydarzeniem długofalowym, cyklicznym, angażującym lokalną przedsiębiorczość oraz samorządy. Festiwale, pikniki, jarmarki, plenery, turnieje, pokazy, rajdy, mistrzostwa są atrakcjami mającymi przyciągnąć turystów i wypromować dane miejsce i region. Umiejętnie zorganizowane stosownie do okoliczności, targetu i miejsca, przyniosą konkretny i długofalowy zysk z inwestycji.
Zapraszamy na wyjątkową konferencję, podczas której wiele czasu poświęcimy nad rozważaniem o trójkącie efektywności, który zakłada współpracę administracji publicznej z uczelniami oraz biznesem, przy wsparciu ekspertów marketingu.

19.03.2014 Akademia SOIT – Siła motywacji

Słowo incentive na stałe weszło do polskiego słownika, a podróże motywacyjne to często i chętnie wykorzystywane narzędzie motywacyjne. Stosunkowo łatwo jest motywować ludzi oferując im wspaniałe podróże w niezwykłe miejsca. O tym wiedzą wszyscy, którzy stosowali incentive travel, lub byli uczestnikami takiej podróży. Ale jak sobie radzić, kiedy w bliższej lub dalszej perspektywie z różnych powodów nie ma takiej podróży? Co może sprawić, że będzie nam się „chciało chcieć”? Zapewne nie ma jednej właściwej odpowiedzi na to pytanie. Tak jak różni są ludzie, tak różne są ich motywacje. Jedno jest pewne, motywacja jest niezbędna w każdym obszarze naszego życia zarówno tego osobistego jak i zawodowego. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel zaprasza na spotkanie zatytułowane „Siła motywacji”. Jako eksperci od incentive travel, narzędzia z którego płynie ogromna siła motywowania i wywierania wpływu na ludzi, chcemy Państwa zmotywować i zainspirować. Zapraszamy na dzień pełen spotkań z wyjątkowymi ludźmi pełnymi pasji, zaangażowania i wewnętrznej motywacji. Gwarantujemy wysoką dawkę pozytywnej energii i wyjątkowych wrażeń.

Prelegenci: Robert Korzeniowski; Jacek Walkiewicz – inspirujący mówca, trener i mentor; Szymon Kudła – mówca biznesowy; Angelika Chrapkiewicz Gądek; Piotr Pustelnik – inżynier chemik, alpinista, himalaista.

20.03.2014 Szkolenie MPI Poland Club

Zarządzając wydarzeniami powinniśmy szukać wsparcia w nowych technologiach. Zapanowanie nad ogromem informacji, planów, ustaleń, zmian jest uciążliwe i powoduje, że często odkładamy sprawy na później. Na szczęście istnieje całe mnóstwo aplikacji i narzędzi online, które wspierają i ułatwiają zarządzanie projektem takim jak event: basecamp, systemy rejestracji i zarządzania uczestnikami, a przede wszystkim liczne aplikacje komputerowe i mobilne. Stopniowo stają się one nieodłączną częścią eventu zapewniającą uczestnikom m.in. dostęp do potrzebnych informacji. Podczas szkolenia postaramy się zaprezentować przegląd technik, którymi można się posiłkować przy planowaniu organizacji eventów oraz bliżej omówić te najbardziej obiecujące.

20.03.2014. IX Studencka Konferencja Naukowa IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum Warsaw

Program Future Leaders Forum został opracowany w celu zachęcenia najlepszych i najzdolniejszych studentów do rozwijania swojej kariery w przemyśle spotkań. Program konferencji oparty jest na całodziennych warsztatach prowadzonych przez profesjonalistów z dziedziny turystyki biznesowej z całego świata. Future Leaders Forum daje studentom unikalną okazję do zawarcia nowych znajomości w branży spotkań oraz zwiększenia wiedzy z perspektywy globalnej. Co roku międzynarodowi profesjonaliści dzielą się swoją wiedzą z zakresu możliwości jakie daje ta branża i pomagają wejść w fascynujący świat turystyki biznesowej. Ponad 90% studentów, którzy wzięli udział w wydarzeniu stwierdziło, że po konferencji są bardziej skłonni podjąć pracę w przemyśle spotkań. IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum Warsaw 2014 jest już IX edycją tego wydarzenia w Polsce. Poszczególne panele konferencji zostały przygotowane tak, aby dać studentom ogólną wiedzę na temat przemysłu spotkań oraz przedstawić możliwości rozwoju kariery w tej dziedzinie. Sesje tematyczne mają za zadanie również motywować uczestników, inspirować oraz wyjaśnić cele umiejętnego networkingu, który jest ważnym elementem każdej branży. Podczas specjalnej sesji round-table discussion studenci spotykają z wybranymi ekspertami danego segmentu przemysłu spotkań w mniejszych grupach, dzięki czemu mają unikalną szansę do bezpośredniej rozmowy z profesjonalistami z całego świata i zadania im bardziej szczegółowych pytań. Dodatkowo w ramach programu Future Leaders Forum organizowany jest konkurs IMEX Univeristy Challenge. Konkurs ten umożliwia studentom wykazanie się swoją kreatywnością w planowaniu wydarzeń. Nagrodą dla zwycięzców każdego z półfinałów University Challenge jest udział w największych targach przemysłu spotkań IMEX we Frankfurcie, gdzie wybrani studenci prezentują swoje propozycje. Nagrodą główną jest udział w konferencji MPI World Educational Congress. W sumie w dotychczasowych edycjach w Polsce wzięło udział ponad 1000 studentów z 15 uczelni wyższych. Organizatorem wydarzenia oraz jest Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji oraz Akademia Finansów i Biznesu Vistula (Grupa Uczelni Vistula).

21.03.2014 II Konferencja „Normy Spotkań – Specyfikacje, Wytyczne, Praktyka” (Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce)

Jednym z czynników wpływających na kondycję i rozpoznawalność danej branży gospodarczej jest przejrzysty wizerunek w obszarze wspólnych norm i standardów działania jej uczestników. Opracowanie systemu wytycznych do standaryzacji i normalizacji w przemyśle spotkań w Polsce wydaje się być naturalnym etapem w rozwoju i jakości postrzegania wśród inny dziedzin gospodarki. Stąd celem 2 konferencji „Normy spotkań – Specyfikacje, Wytyczne, Praktyka” jest opracowanie kanonu norm i standardów w polskim przemyśle spotkań. Konferencja została objęta patronatem Prezesa Polskiego Komitetu Normalizacyjnego dr inż. Tomasza Schweitzera. Partnerzy konferencji: Europejska Federacja Stowarzyszeń Profesjonalnych Organizatorów Kongresów (EFAPCO) raz Polska Organizacja Turystyczna.

Otwarcie konferencji, wykłady wprowadzające:
„ Normalizacja i standaryzacja usług a strategia rozwoju gospodarczego Polski”
„Normy systemowe w obszarze usług” – Zygmunt Niechoda – Polski Komitet Normalizacyjny
„Normalizacja i standaryzacja usług w przemyśle spotkań na rynku europejskim i światowym”

Sesje panelowe – formuła „world cafe”
1. Normy terminologiczne – Sławomir Wróblewski
2. Proces biznesowy – normy przedmiotowe – Piotr Wilczek
3. Standardy zawodowe pracowników – dr Krzysztof Celuch
4. Normy w relacjach z klientami, partnerami biznesowymi oraz otaczającym nas środowiskiem, w tym naturalnym – Cezary Wilemajtys

Prezentacja wniosków, wyników, podsumowanie i zakończenie konferencji.

Briefing prasowy Organizatorów

Patronat honorowy: Pan Andrzej Biernat Minister Sportu i Turystyki

Partner Strategiczny:

Partnerzy:

Partnerzy medialni: