Członkowie SBE w ramach współpracy z MICE Poland wypowiadają się na temat: Eko Eventów Tomasz Czabała ( Creative Manager BERM Sp. z o.o.) pisze:

Członkowie SBE w ramach współpracy z MICE Poland wypowiadają się na temat: Eko Eventów Tomasz Czabała ( Creative Manager BERM Sp. z o.o.) pisze:

W ramach współpracy z MICE Poland na łamach gazety członkowie SBE wypowiadają się na temat: Eko Eventów Tomasz Czabała ( Creative Manager BERM Sp. z o.o.) pisze:

ZAPROŚ EKOLOGIĘ NA EVENT

Ostatnimi czasy coraz częściej organizowane są eventy ekologiczne, których głównym zadaniem jest szeroko pojęta edukacja. Wydarzenia te z założenia są do siebie bardzo podobne, co oczywiście nie jest złą praktyką i powinno takich wydarzeń być jak najwięcej.

Ale czy zagadnienie ekologii jest proste dla działów kreatywnych w Agencjach Eventowych?  Czy nowatorskie i oryginalne ekologiczne pomysły mogą zostać wdrożone w każdy rodzaj eventu, będąc jednocześnie atrakcyjne dla uczestników? Właśnie przed takim wyzwaniem staje większość działów kreatywnych tworząc koncepcję wydarzeń na które pragniemy „zaprosić ekologię”.

Analizując wszystkie elementy składające się na udany event, ekologia może zaistnieć w każdym jego aspekcie, począwszy od transportu, poprzez odpowiedni dobór materiałów scenograficznych, mebli, propozycje atrakcji, cateringu a kończąc na upominku wręczanym uczestnikom.

Oczywiście są to ważne kwestie, ale nie ma w nich efektu „wow” na który liczy każdy z klientów.

Co zatem należałoby zrobić?

Zacznijmy od samych siebie i naszego otoczenia, zwłaszcza tego zawodowego. Czy sami jesteśmy w pełni „ekologiczni” i „zieloni” aby współtworzyć green event? Czy nasi podwykonawcy z jakimi pragniemy współtworzyć dane wydarzenie używają materiałów, które można ponownie wykorzystać, czy korzystają z przyjaznej energii i są w pełni świadomi ekologicznie?

Wielkimi krokami zbliża się sezon wydarzeń plenerowych, w których uczestniczyć będzie bardzo dużo osób. Koncerty, festiwale, szkolenia czy wyjazdy integracyjne, to idealne miejsce aby zaprosić na nie również ekologię.

Drodzy kreatywni, spójrzmy na przyszłe briefy przez „zielone okulary” i twórzmy wydarzenia, w których ekologia stanowić będzie jeden z najistotniejszych elementów. Zadbajmy wspólnie o naszą planetę, bo warto to robić każdego dnia.