W stowarzyszeniu SIŁA! W dialogu MOC ! W zakupach RADOŚĆ!

KV_01Jesień ma swoje dobre strony. Wszyscy wracają do normalnego rytmu pracy i gotowi są do nowych wyzwań. Branża eventowa zaczyna odreagowywać po aktywnym okresie, myśleć i działać na rzecz wspólnych interesów. Stowarzyszenie Branży Eventowej również rusza do realizacji swoich założeń na sezon 2017/2018. Zaczęliśmy od zrzeszenia się ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR oraz innymi instytucjami na rzecz Dialogu Branżowego wokół „Dobrego Przetargu” czyli rozmów, których celem jest ustalenie najlepszych standardów zakupowych i przetargowych w kategoriach marketingowych zgodnych z europejskimi trendami równości i partnerstwa biznesowego w relacji jakość- cena.

Na wzór wytycznych WFA World Federation of Advertisers – Światowa Federacja Reklamodawców i EACA – The European Association of Communication Agencies projektu „The Good Pitch” wydanym przez brytyjskie IPA i ISBA oraz francuskim, „La Bella Competition” powstać ma pigułka standardów i wiedzy, czyli „Biała Księga Dobrych Praktyk Przetargowych w Zakupach Marketingowych”.  Dialog Branżowy powstał z inicjatywy SAR (Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR) i PSML (Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów) i wkrótce do projektu dołączyło 6 organizacji.

Informacje na temat przetargów i zakupów mediów, komunikacji digital, usług full service, komunikacji PR, brandingu, eventów, incentive travel oraz produkcji TV płynąć mają od samych ekspertów, których usłyszymy w najbliższym roku podczas warsztatów i spotkań edukacyjnych.

„Dołączenie do Dialogu Branżowego i „Dobrego Przetargu” jest dla nas bardzo ważne. 9 instytucji reprezentujących branżę reklamową w Polsce, wypracowało standardy, które będą przekazywane firmom eventowym i klientom. Liczymy na to, że rynek nam się ustandaryzuje, że będziemy mówili jednym głosem” – mówi Olga Krzemińska-Zasadzka, v-ce Prezes SBE – wdrażająca projekt w Stowarzyszeniu.

W Dialogu Branżowym i wypracowywaniu rekomendacji dla rynku oraz wzorów dokumentów  wzięło udział 62 ekspertów reprezentujących agencje i reklamodawców, łącznie 41 firm z branży FMCG, farmacji, bankowości, ubezpieczeń, mediów, rozrywki, telekomunikacji i transportu. W spotkaniach otwartych Dialogu wzięło dotąd udział  220 uczestników.

Wszystkie te działania służyć mają zwiększaniu świadomości etyki w biznesie oraz zainteresowaniu się obszarem „relacji z dostawcami” w polityce CSR spółek. Pomysłodawcy liczą, że dzięki „Dobremu Przetargowi” poprawią się warunki komercyjnej współpracy, w tym optymalizacji procesów i kosztów współpracy.

Wzajemna edukacja ma ułatwić realizację procesów zakupowych na usługi i produkcję komunikacji marketingowej. Rozwijanie kompetencji w zakresie „dobrych praktyk” ma ustanowić transparentność zakupów i kosztów, wyłonić najlepszych dostawców na rynku oraz zapewnić gwarancję weryfikacji dostawców pod względem jakości usług w sektorze marketingowym. Dla autorów projektu liczy się również budowanie jakości komunikacji marketingowej oraz zarządzanie czasem w procesach przetargowych.

Liczymy, że Dialog Branżowy i „Dobry Przetarg” to dobry znak nadchodzącego sezonu eventowego, który będzie pełen pozytywnych zmian w naszej branży i etycznych praktyk.

„Dobry przetarg” zostanie także przedstawiony podczas najbliższego wydarzenia Stowarzyszenia Branży Eventowej – konferencji Event Biznes 7 listopada 2017 r.

Recent Posts