Event marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej – pierwsza taka publikacja na polskim rynku

Event marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej – pierwsza taka publikacja na polskim rynku

Eventy są coraz częściej wykorzystywanym narzędziem komunikacji marketingowej. Rośnie świadomość marketerów odnośnie ich skuteczności, a także wzrasta poziom wymagań stawianych agencjom eventowym. To wszystko sprawia, że branża eventowa rozwija się dynamicznie, a wraz z nią – wiedza na temat event marketingu. W odpowiedzi na te zjawiska powstała książka „Event marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej” – pierwsza tak kompleksowa publikacja w Polsce.

Siłę eventów w komunikacji już dawno dostrzegło wiele dojrzałych rynków. Przykładem są Stany Zjednoczone, światowy lider, jeżeli chodzi o stosowanie narzędzi marketingu. W samym 2015 r. zorganizowano tam łącznie 1,8 miliona różnego rodzaju wydarzeń (wliczając w to 270 tys. konwencji i 11 tys. targów), w których wzięło udział 225 milionów ludzi[1].
Na rynkach zagranicznych funkcjonuje już także rozwinięty obszar naukowego badania samych eventów oraz event marketingu. Bogatą literaturę na ten temat, oprócz USA, wypracowały Niemcy, Wielka Brytania, Kanada, Włochy, kraje skandynawskie oraz m.in. Czechy i Rosja. Dorobek polskiego rynku dopiero powstaje – książka „Event Marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej” jest ważnym krokiem w kierunku jego rozbudowy.

W nowoczesnym zarządzaniu marketingowym kluczowe miejsce zajmuje integracja: potrzeb klienta, wartości marki i instrumentów komunikowania. To podejście streszcza się w idei nowoczesnej Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej, w której, obok mediów tradycyjnych i nowych, istotne miejsc zajmuje event marketing – stosunkowo nowe narzędzie komunikacji, dobrze uzupełniające dotychczasowy katalog ZKMmówi Piotr Jaworowicz, współautor książki.

– Eventy zawdzięczają swoją popularność przede wszystkim temu, że są miejscem niezwykłych spotkań konsumentów i marek, podczas których powstają unikalne możliwości: zaprezentowania produktów w działaniu, przedstawienia świata wartości marki i zaproszenia do niego konsumenta. Stanowią również platformę komunikacji, która stwarza przestrzeń do funkcjonowania mediów i daje możliwość produkowania atrakcyjnej treści – dodaje Magdalena Jaworowicz, druga współautorka publikacji.

Książka składa się z trzech głównych części. Pierwsza dotyczy umiejscowienia event marketingu w nowoczesnej kompozycji narzędzi Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej. Druga obszernie ujmuje kwestie definicji „eventu” i „event marketingu”, jego cech, jako kanału komunikacji, a także skuteczności i efektywności. Przytoczone zostały również przykłady organizacji wielkich wydarzeń na świecie na przestrzeni wieków. Trzecia część to charakterystyka polskiej branży eventowej, która prężnie się rozwija oraz opis kluczowych dla branży zawodów, m.in. event managera oraz event communications managera.

Obserwujemy obecnie dwa zjawiska: event jest coraz ważniejszym narzędziem komunikacji, a branża eventowa wyraźnie się profesjonalizuje, zaznacza swoją autonomiczność. Opracowanie „Event marketing w zintegrowanym komunikowaniu marketingowym” jest z jednej strony naturalną konsekwencją, z drugiej, dzięki całościowemu i naukowemu podejściu dopełnieniem tego procesu. Dopełnieniem niezbędnym, na które czekaliśmy kilkanaście latmówi Magdalena Kondas, redaktor naczelna MeetingPlanner.pl.

Książka zawiera ponadto wypowiedzi prawie 40 ekspertów-praktyków, zajmujących się działalnością w zakresie event marketingu i komunikacji marketingowej. Te wypowiedzi „prosto z rynku” stanowią unikalną wartość publikacji, odnoszą się do codziennych realiów pracy branży. W tym gronie znalazły się uznane postaci świata eventów: dyrektorzy i kierownicy działów marketingu funkcjonujący po stronie zleceniodawców, właściciele agencji eventowych, event managerowie i event communications managerowie, dyrektorzy i stratedzy z domów mediowych, redaktorzy naczelni mediów branżowych, dyrektorzy i właściciele firmy świadczących usługi dla brany oraz freelancerzy.

Publikacja ukazała się na początku października 2016 nakładem Wydawnictwa Difin i jest dostępna m.in. w księgarni internetowej:

http://www.ksiegarnia.difin.pl/marketing/27/event-marketing-w-zintegrowanej-komunikacji-marketingowej/piotr-jaworowicz/2746

[1] A Practical Guide to Measuring Event Success, Doubledutch, 2015, s.7, www.hbaa.org.uk/content/practical-guide-measuring-event-success, [dostęp: 6.08.2016].

Autorzy książki:

dr Piotr Jaworowicz – praktyk i teoretyk marketingu oraz komunikowania.
Kierownik Działu Projektów Eventowych i Mediów Społecznościowych PKN Orlen. Organizator eventów, w których wzięło udział łącznie ponad 700 tys. osób (m.in. Orlen Warsaw Marathon, VERVA Street Racing). Naukowo zajmuje się badaniem komunikacji marketingowej, politycznej i nowych mediów. Autor artykułów oraz książek nt. komunikowania i marketingu.

dr Magdalena Jaworowicz – praktyk marketingu, wykładowca, coach, trener wystąpień, copywriter.
Zawodowo odpowiada za komunikację marketingową w japońskiej firmie Omron Electronics. Organizatorka licznych eventów w obszarze B2B (targi, wyjazdy incentive, seminaria). Naukowo zajmuje się komunikowaniem politycznym oraz analizą zawartości mediów. Wykłada zintegrowaną komunikację na UW, USWPS oraz na studiach MBA na Uczelni Łazarskiego. Publicystka, autorka książek o tematyce marketingu.

 

Patroni wydania:

dfs

Kontakt dla mediów:

Piotr Jaworowicz: jaworowicz.piotr@gmail.com

Magdalena Jaworowicz: jaworowicz.magda@gmail.com

http://jaworowicz.info