REAKTYWACJA BRANŻY EVENTOWEJ CZYLI EVENT 2.0 – ŻANETA BERUS (CEO IN2WIN)

REAKTYWACJA BRANŻY EVENTOWEJ CZYLI EVENT 2.0 – ŻANETA BERUS (CEO IN2WIN)

W ramach współpracy z Mice Poland na łamach gazety członkowie SBE wypowiadają się na temat: Reaktywacji branży eventowej czyli Event 2.0. Żaneta Berus (CEO In2Win) pisze:

Na świecie widać wiosenne ożywienie nie tylko w przyrodzie, ale przede wszystkim cieszą reaktywowane imprezy targowe oraz eventy otwierające się jedne po drugich w poszczególnych krajach na różnych kontynentach. Od wielu tygodni w Azji odbywają się już z powodzeniem pierwsze imprezy: Tajlandia, Chiny, Japonia, Korea czy Indie przeprowadziły już udane edycje pierwszych targów, większość z udziałem lokalnych wystawców i odwiedzających.

USA zostawiły swobodę decyzji poszczególnym stanom, ale kilka z nich, ważnych z punktu widzenia branży MICE takich, jak: Floryda, Nevada, Illinois, Pennsylvania, Maryland czy Ohio już zapraszają gości na wydarzenia, na razie z ograniczeniem do 50% zajętości obiektu.

Bliżej nas w Hiszpanii właśnie zakończyły się duże branżowe targi IFEMA, a Wielka Brytania właśnie ogłosiła powrót do organizacji wydarzeń na żywo od 21 czerwca, co jest możliwe z uwagi na bardzo sprawnie prowadzoną akcję szczepień.

Rzeczywistość w Polsce jeszcze odbiega od tych optymistycznych wiadomości ze świata, natomiast wszyscy wierzymy, iż i u nas już wkrótce reaktywowane zostaną imprezy na żywo. Natomiast szukając  pozytywów w całej pandemicznej sytuacji odnalazłam je w zwiększonej kreatywności agencji, klientów i organizatorów wydarzeń.

Tworzy się wiele inspirujących wydarzeń online, które wykorzystują nowoczesne platformy takie jak chociażby Virtual Business Platform 2.0 Agencji Berm. Przy wydarzeniach hybrydowych i w szczególności tych online najważniejszym wyzwaniem stały się: utrzymanie uwagi wszystkich uczestników i ich zaangażowanie w czasie całego wydarzenia; możliwość finansowej satysfakcji dla organizatora wydarzenia oraz dużo większa praca poświęcona programowi.  Jestem przekonana, iż wydarzenia hybrydowe pozostaną z nami na długo, wiec warto się zastanowić nad rozsądnym wyborem poszczególnych składników eventu, właściwego narzędzia i treścią, jaką się przekazuje.