REAKTYWACJA BRANŻY EVENTOWEJ CZYLI EVENT 2.0 – KATARZYNA GADOMSKA ( CEO ACORA EVENTS)

REAKTYWACJA BRANŻY EVENTOWEJ CZYLI EVENT 2.0 – KATARZYNA GADOMSKA ( CEO ACORA EVENTS)

W ramach współpracy z Mice Poland na łamach gazety członkowie SBE wypowiadają się na temat: Reaktywacji branży eventowej czyli Event 2.0. Katarzyna Gadomska CEO Acora Events pisze:

Wyzwanie, jakie postawiła przed naszą branżą sytuacja pandemiczna, są nie tylko ogromne, ale też i wieloaspektowe.

Presja na odwołanie spotkań na żywo spowodowała przeniesienie wydarzeń do sieci, umożliwiając realizację części potrzeb klientów, ale jednocześnie uświadamiając wagę spotkań „w realu” oraz ich wielofunkcyjność. Nie byliśmy gotowi jako społeczeństwo, jako przedsiębiorcy do tego, żeby budować prawdziwe, głębokie relacje tylko w świecie online i raczej większość z nas jest przekonana, że pod tym względem wirtualne spotkania nie spełnią tej potrzeby w takim stopniu, jak spotkania LIVE!.

Kolejnym aspektem jest samo uczestnictwo w wydarzeniach. O ile spotkania w sieci w sposób naturalny eliminując część kosztów, to pod dużym znakiem zapytania stoi ROI takich spotkań, gdyż uczestnik zalogowany na spotkanie wcale jeszcze nie oznacza prawdziwego zaangażowania odbiorcy. To kolejna bariera spotkań w sieci. Konieczność praktycznie co 15 minutowego konkursu, quizu, ankiety i interakcji tak, aby zapewnić realne uczestnictwo odbiorców.

Motywacja speakerów, prowadzących sesje, artystów jest też zdecydowanie inna przy kontakcie przez ekran, który blokuje emocje, nie pokazuje reakcji widzów.

Z drugiej strony, sytuacja pokazała niesamowitą kreatywność branży, przeniesienie do sieci gier, quizów, warsztatów, różnych form integracji oraz konferencji i szkoleń.

Kolejnym aspektem jest wzrost znaczenia bezpieczeństwa uczestników wydarzeń, które wielokrotnie wcześniej było trywializowane przez uczestników procesu. Dzisiaj jest to kwestia kluczowa i – szczerze – mam nadzieję, że taką pozostanie, również po stronie planowania budżetów u klienta.

W ramach działań SBE daliśmy temu wyraz tworząc procedury Polska-Krajem Bezpiecznych Eventów! To poczucie bezpieczeństwa jest kluczowym aspektem odmrożenia branży i powrotu wydarzeń.

Kolejne to – również – bezpieczeństwo finansowe osiągnięte poprzez minimalizację ryzyka. Kluczowe tu są działania władz rządowych, samorządów wspierające klientów w decyzji realizacji wydarzenia na żywo w danym mieście. Jako wzór tu można postawić działania austriackiego Vienna Convention Bureau, które uruchomiło program gwarantujący zwrot kosztów dla organizatora wydarzenia na żywo przy konieczności jego odwołania ze względów pandemicznych. Jest to podwójnie pozytywny ruch – stymulujący popyt na wydarzenia w Austrii przy jednoczesnym zapewnieniu środków dla lokalnych obiektów i dostawców.

Podsumowując – przy zapewnieniu poczucia bezpieczeństwa, zarówno, tego dla uczestników, jak i organizatora, wydarzenia na żywo powinny szybko wrócić, gdyż te w sieci nie spełniają wszystkich potrzeb klientów.