Marcin Stolarz, panelista podczas debaty „Jak przyciągnąć zagranicznego klienta do Polski?”

Marcin Stolarz, panelista podczas debaty „Jak przyciągnąć zagranicznego klienta do Polski?”

BIO

Manager, posiadający wiedzę i doświadczenie w zarządzaniu projektami, obiektami oraz sprzedaży w sektorze MICE. Drogę zawodową rozpoczynał jako Kierownik Wydziału Sportu i Kultury Urzędu Miasta Chorzowa, by następnie zdobywać dalsze doświadczenie jako Zastępca Kierownika Centrum Konferencyjnego & MICE na Stadionie Narodowym w Warszawie.  Konsultant ds. operacyjnych podczas EHF EURO 2016. Od trzech lat prezes zarządu w PTWP Event Center- zarządcy Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Spodka w Katowicach.

 

W Stowarzyszeniu Branży Eventowej jest 10 ważnych lokalizacji z mapy wydarzeń w Polsce. Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach jest jedno z najważniejszych na południu Polski. Angaż firm i obiektów lokalnych jest efektem działań rozwoju Stowarzyszenia w ramach podwyższenia standardów, edukacji oraz świadomości organizacji wydarzeń w skali ogólnopolskiej.

 

 

Wywiad

Justyna Szmidt

Marcin Stolarz

 

 

J.S.:Podczas Meetings Week Poland będzie Pan brał udział w debacie dotyczącej tego jak przyciągnąć zagranicznego klienta do Polski. Jakie jest głównie zagadnienie, na którym zamierza się Pan skupić? Jakim zakresem wiedzy chciałby się Pan podzielić?

M.S.: Kompleksowa oferta nie tyle obiektu, ale miejsca, miasta oparta na dopasowanym obiekcie pod wydarzenie, dostępność usług około eventowych, wystarczającej liczbie hoteli, łatwym dojeździe, interesujących atrakcjach dla uczestników. Taka oferta wymaga dobrej współpracy w ramach samej destynacji.

J.S.: Czy zagraniczni klienci chętnie organizują eventy w Polsce? Czy nasza infrastruktura jest dla nich interesująca? Co możemy zrobić, żeby ich przyciągnąć?

M.S.: Coraz chętniej, bo mamy bogatszą infrastrukturę eventową, wyspecjalizowane agencje, a poza tym nadal jesteśmy nową destynacją, a agencje zagraniczne szukają też nowych destynacji.

J.S.: Ma Pan doświadczenie w organizacji dużych imprez masowych w kilku dużych obiektach, dla bardzo różnorodnych klientów. Czy dostrzega Pan różnicę w organizacji eventów dla polskich i zagranicznych klientów?

M.S.: Generalnie realizacja wydarzeń jest podobna może za wyjątkiem okresu przygotowawczego, który w przypadku większości zagranicznych klientów rozpoczyna się znacznie wcześniej. To natomiast pozwala prowadzić projekt z większym spokojem i mniejszym ryzykiem.

J.S.: Jakie są wymagania zagranicznych partnerów wobec infrastruktury i obiektów, w których miał Pan okazję pracować? Jak zagraniczni partnerzy podchodzą do kwestii bezpieczeństwa imprez masowych?

M.S.: Kompleksowa obsługa, spełnianie różnych czasami dziwnych oczekiwań, wielofunkcyjność obiektu, szybki dojazd z hotelu i świetny catering. Kluczowa jest też gotowość do doradzania klientowi jak najlepiej zaplanować wydarzenie w obiekcie, który dobrze znamy.

Bezpieczeństwo jest podnoszone jako bardzo ważny element, choć klienci zagraniczni preferują raczej „mało widoczną ochronę”.

J.S.: Czego moglibyśmy się nauczyć od zagranicznych partnerów w podejściu i sposobie do organizacji wydarzeń?

M.S.: Długoterminowego planowania i otwartości na sugestie i rekomendacje np. właścicieli obiektów, którzy najlepiej wiedzą co się sprawdza w ich infrastrukturze.