IEM 2014 z ARAM – „od projektu do efektu”

IEM 2014 z ARAM – „od projektu do efektu”

„Intel Extreme Masters”, który odbył się w Katowickim Spodku od 14 do 16 marca już za nami. Jest to kluczowe wydarzenie związane z globalnym e-sportem, a o jego niebywałym sukcesie stanowią imponujące liczby – 75 tyś. osób odwiedzających, ponad 8 mln użytkowników śledzących rozgrywki w internecie.

Firma ARAM – członek SBE – odpowiadał za kompleksowe przygotowanie projektu scenografii multimedialnej oraz jego wykonanie obejmujące logistykę wraz z zapewnieniem obsługi technicznej w zakresie oświetlenia, multimediów oraz nagłośnienia. Koncepcja projektu obu scen powstawała w bliskiej współpracy z organizatorem, a prace nad nią trwały przez wiele tygodni. Punkt wyjścia do projektu stanowiły założenia i wytyczne organizatora względem podziału przestrzeni i układu scen, których wygląd został następnie znacznie wzbogacony i uzupełniony o całą gamę nowoczesnych multimediów i oświetlenia scenicznego.

Lista urządzeń i pozostałych elementów scenicznych wykorzystanych przy produkcji jest tak długa, że wymienienie wszystkich zajęłoby bardzo dużo czasu, o czym świadczy liczba 12 samochodów ciężarowych, które zostały użyte w transporcie. Wśród kluczowych technologii znalazły się natomiast:
– nowoczesne projektory wysokiej mocy Barco HDX oraz Barco HDF
– konsolety oświetleniowe GrandMA 2 Full-size oraz GrandMA 2 Light, wzbogacone o procesory GrandMA 2 NPU oraz konsolety Avolites Tiger Touch spięte w niezależny system
– ekrany diodowe 6mm i 8mm o łącznej powierzchni sięgającej 120m2
– ponad 1000mb kratownic scenicznych
– ponad 200 ruchomych głów, w tym zdecydowana większość marki ClayPaky oraz Fourlight
– ponad 300 innych konwencjonalnych urządzeń oświetleniowych

Fakt, iż projekt zrealizowany został z takim sukcesem, to doskonały dowód na to, iż wypracowany przez ARAM model współpracy „od projektu do efektu” doskonale sprawdza się nawet przy produkcjach o tak dużej skali. W tym miejscu warto wspomnieć, iż IEM 2014 obejmował cztery sceny, z czego na trzech prowadzone były niezależne rozgrywki oraz czwartą na której odbywały się wszelkie zapowiedzi i wręczane były nagrody dla zwycięzców. Dodajmy, iż za realizację oświetlenia na wszystkich scenach odpowiadali realizatorzy na stałe pracujący w Aram. Rywalizacji na scenach towarzyszyły również targi z blisko dwudziestoma wystawcami, gdzie zapewnienie techniki scenicznej również należało do naszych zadań.

Bez wątpliwości IEM 2014 możemy uznać za najważniejsze wydarzenie e-sportowe 2014 r. w Polsce. Tym bardziej jesteśmy niezwykle dumni, iż Członek SBE został zaproszony do współtworzenia tego niesamowitego projektu. Z pewnością na długo zapadnie on w pamięci uczestników, widzów oraz wszystkich związanych z nim osób, jak i nas samych.