Członkowie SBE w ramach współpracy z MICE Poland wypowiadają się na temat: wydarzeń outdoorowych w branży eventowej. Mateusz Macyszyn (CEO Fabryka Wydarzeń) pisze:

Członkowie SBE w ramach współpracy z MICE Poland wypowiadają się na temat: wydarzeń outdoorowych w branży eventowej. Mateusz Macyszyn (CEO Fabryka Wydarzeń) pisze:

Skąd te błędy przy planowaniu eventów plenerowych?

Firmowe eventy plenerowe nie mają już wyłącznie charakteru imprezowego. To potrzeby edukacji, komunikacji, sportu czy zdrowego stylu życia. Wraz ze zmianą modelu pracy na hybrydowy, zachodzi ewolucja w oczekiwaniach uczestników wydarzeń. Zleceniodawcy także uczą się nowych potrzeb pracowników, popełniając błędy przy planowaniu imprez.

Outdoor nie lubi oczekiwania na ostatni moment

Większość firm wydłużyła proces decyzyjny bądź zwleka do ostatnich tygodni z zawarciem umowy. Nieświadomie pogarszają własne możliwości na efektywny projekt. Przepadające rezerwacje, brak dostępności miejsc, odgórna presja i krótki kalendarz do realizacji mogą wpłynąć negatywnie na produkcję. Eventy są motorem do odbudowywania relacji. Więcej czasu na pracę dla planistów, to przełożenie na wzrost ich kreatywności.

Niedoszacowanie budżetu i wpływ inflacji

Na pierwszym miejscu tegorocznych problemów przy planowaniu pojawia się budżet. Często jeszcze wyliczany na bazie realizacji sprzed pandemii. Skala wydatków, potrzeb i pracy przy imprezach plenerowych zawsze była, jest i będzie najwyższa. Wzrost inflacji znacząco wpłynął na rynek wydarzeń. Jeszcze w 2021 roku wysokie ceny nie były odczuwalne, jednak dziś mamy zupełnie odmienną sytuację. Firmy powinny rozmawiać otwarcie, wspólnie planować wydatki i szacować budżety. Agencje nie mają wpływu na koszty energii, gastronomii czy paliw. Ale mogą mieć realne oddziaływanie na efektywność finansową wydarzeń.

Zamknięta komunikacja zwrotna

Dlaczego klienci nie udzielają feedbacków dla przegranych ofert? Jeśli to robią, to bardzo rzadko. Event managerowie potrzebują wyciągać wnioski. Chcąc dopasować projekt pod markę, opiniujmy szczerze. Nie zamykajmy się na rozmowy oraz podsumowania.

 Twórzmy relacje i partnerstwo

Wykorzystujmy doświadczenia agencji w tworzeniu briefów. Dopuszczajmy do dyskusji o planowaniu imprezy, poznawajmy spojrzenie z zewnętrznego otoczenia.