Członkowie SBE w ramach współpracy z MICE Poland wypowiadają się na temat: Eko Eventów Grzegorz Łopata, (CEO ASAP Drukarnia, Członek Zarządu SBE) pisze:

Członkowie SBE w ramach współpracy z MICE Poland wypowiadają się na temat: Eko Eventów Grzegorz Łopata, (CEO ASAP Drukarnia, Członek Zarządu SBE) pisze:

Powiedzmy to wprost: ekologia zagościła w biznesowym życiu na dobre!  Świadczy o tym chociażby fakt, iż podczas Szczytu COP26 w Glasgow branża eventowa została uwzględniona w strategii globalnych zmian na rzecz ochrony środowiska.

Eko eventy nie są już jedynie nowinką w branży – stają się po prostu codziennością. A korporacje wręcz przyznają dodatkowe punkty za przygotowanie przyjaznych środowisku wydarzeń. Czyż to nie pokrzepiające?

Co ważne, nie mamy tu na myśli wyłącznie wymiany plastikowych kubeczków na papierowe lub zaproszeń wysłanych drogą elektroniczną. Chodzi tu o coś więcej:  wielowymiarowe podejście do eventów, wpływających na środowisko w możliwie najmniejszym stopniu.

Specjalizując się w obszarze produkcji  materiałów dla branży spotkań, z radością obserwujemy dokonującą się właśnie ekorewolucję. Trend ten rozwija się od dłuższego czasu, a my zauważamy go głównie  dzięki zmianom w zamówieniach materiałów, jakich nasi klienci potrzebują do zorganizowania danego eventu.

Gospodarze wydarzeń coraz częściej  decydują się na zastąpienie nowego papieru materiałem pozyskanym z  makulatury lub papierami uprecyglingowymi.  Te drugie mają w swoim składzie domieszki odpadów: skór z produkcji pasków, torebek, odzieży, butów, owoców cytrusowych, kukurydzy, oliwek, winogron, kiwi, orzechów lub migdałów. Eko papier powstaje nawet z kamienia! Mało tego,  niekwestionowanym hitem są dziś papiery produkowane z włókien traw lub zawierające nasiona, pozwalające zamienić ulotkę w ogród w doniczce.

Przy wyborze scenografii nasi klienci chętniej decydują się na materiały tkaninowe zamiast standardowych banerów. Plansze służące do komunikacji zamawiają na ekologicznych płytach kartonowych, a nie na płytach z PCV bądź piankach. Możemy pochwalić się ofertą obejmującą zmienniki dla większości standardowych produktów. Musimy  jednak zaznaczyć, że ich cena jest wyższa, niż koszt standardowych rozwiązań, ale już na tyle atrakcyjna, że wiele agencji rozważa wprowadzenie tych ekologicznych opcji jako stałego elementu swojej oferty.

I chociaż udało nam się, biorąc pod uwagę nakreślone wyżej postępy, obrać dobry kierunek – przed nami jeszcze długa ale bardzo ważna droga! Sam Antoine de Saint-Exupéry napisał: “nie dostaliśmy tej planety w spadku po naszych rodzicach, ale pożyczyliśmy ją od naszych dzieci”.  Zrobimy więc razem wszystko aby była ona maksymalnie zielona,  kiedy przyjdzie nam spłacić zaciągnięty dług.