Współpraca warunkiem rozwoju branży MICE

Współpraca warunkiem rozwoju branży MICE

Stowarzyszenie Branży Eventowej, jako organizator i gospodarz – wspólnie z Teatrem Kamienica – zaprosiło przedstawicieli największych organizacji branżowych reprezentujących polski rynek MICE do udziału w debacie zatytułowanej „Wartość współpracy. O organizacjach branżowych”. W dyskusji na temat roli organizacji branżowych i wartości płynącej ze współpracy na rzecz rozwoju i profesjonalizacji rynku udział wzięli przedstawiciele SOIT, SITE Poland, MPI Chapter, KAE, SKKP oraz SBE. Paneliści zgodnie potwierdzili, że idea stowarzyszania się oraz branżowa współpraca pomagają budować siłę przebicia branży eventowej, są trampoliną do jej rozwoju i umożliwiają coraz skuteczniejsze odpowiadanie na bieżące wyzwania, jakie stają przed firmami z branży MICE w Polsce.

 Zorganizowana przez Stowarzyszenie Branży Eventowej debata zatytułowana „Wartość współpracy. O organizacjach branżowych” to już siódme tego typu spotkanie branżowe, dedykowane zarówno przedstawicielom polskiego rynku eventowego, jak i ich zleceniodawcom. Kolejne debaty poświęcane są istotnym dla branży zagadnieniom merytorycznym i stają się przyczynkiem do dalszych rozmów oraz wymiany doświadczeń.

Siódma debata poświęcona została wartości współpracy, a mowa była o organizacjach branżowych. W dyskusji wzięli udział przedstawiciele sześciu największych branżowych stowarzyszeń i organizacji, a wśród nich: SOIT, SITE Poland, MPI Chapter, KAE, SKKP oraz SBE. Paneliści podsumowali najważniejsze kierunki działalności swoich organizacji, zwracając szczególną uwagę na istotę działań o charakterze edukacyjnym, które prowadzi każda z zaproszonych organizacji. Ich wartość dla rynku jest nie do przecenienia – dzielenie się wiedzą i doświadczeniem to ważny czynnik wzrostu świadomości przedstawicieli branży i jej zleceniodawców, wpływający na rozwój rynku, jego profesjonalizację oraz rosnącą jakość oferowanych usług MICE w Polsce. Zwrócono również uwagę na wysoką wartość współpracy i jednoczenia się w stawianiu czoła nie tylko wyzwaniom typowo branżowym, ale również tym o charakterze biznesowym, które dotyczą nie tylko rynku MICE. Dodatkowo, wymiana doświadczeń pomiędzy organizacjami działającymi w tej samej branży, lecz reprezentującymi jej różnych przedstawicieli i różne gałęzie – agencje eventowe, podwykonawców, lokalizacje eventowe, organizatorów incetive travel itd. – nie tylko wzajemnie wzbogaca wiedzę i zakresy kompetencji poszczególnych organizacji, ale także umożliwia wymianę doświadczeń i wiedzy na temat dobrych praktyk stosowanych w poszczególnych segmentach branży i wzajemne wsparcie.

 Debata „Wartość współpracy. O organizacjach branżowych” stanowiła jednocześnie otwarcie cyklu spotkań w gronie stowarzyszeń działających na polskim rynku MICE. Pierwsza debata nie tylko ujawniła prawdziwą wartość współpracy, ale również wskazała wyzwania, nad którymi warto pracować w tym różnorodnym, branżowym gronie.

W debacie udział wzięli: Krzysztof Pobożniak (SOIT), Agnieszka Słowik (SITE), Marta Kicler (MPI), Sebastian Oprządek (KAE), Anna Jędrocha (SKKP) oraz Marta Dunin-Michałowska (SBE). Spotkanie poprowadziła Magdalena Kondas, redaktor naczelna MeetingPlanner.pl.

Patronami medialnymi debaty byli: MICE Poland, MeetingPlanner.pl, eventmapa.pl, strefamice.pl, Kreatorzy.eu oraz Konferencje.pl. Partnerami wydarzenia byli: Bartek Photography oraz Dobry Wybór Sp. z o.o. Sp. k. – dystrybutor wina Jacob’s Creek.

Spotkanie odbyło się 20 czerwca 2016 roku w warszawskim Teatrze Kamienica. Gości przywitali gospodarze spotkania – Marta Dunin-Michałowska, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej oraz Emilian Kamiński, Dyrektor Teatru Kamienica. W programie, oprócz debaty branżowej, znalazły się również: spektakl Teatru Kamienica „4 tony podłogi” w wykonaniu Pawła Burczyka, loteria wizytówkowa oraz poczęstunek ze specjałami autorskiej kuchni Teatru Kamienica w roli głównej.