Witamy w 2012 Roku

Witamy w 2012 Roku

Życząc wszelkiej eventowej pomysłowości, ciekawych inicjatyw i udanych realizacji, witamy wszystkich Członków, Partnerów i Przyjaciół SBE w Nowym 2012 roku !

Połowa stycznia już za nami i z doniesień, które do nas docierają, wiemy, iż Nowy Rok zaczął się bojowo. Również SBE nie próżnuje i jesteśmy w trakcie przygotowywania ciekawych inicjatyw, o których wkrótce opowiemy bardzo szczegółowo.

Jeszcze w tym miesiącu, zaprosimy na warsztaty oraz dwa wydarzenia, którym patronujemy. Opowiemy także o nowych członkach, którzy dołączyli do SBE w przeciągu ostatnich tygodni oraz o nowych Patronatach Medialnych. I jak zawsze będziemy zachęcać do współpracy pod okiem SBE oraz w ramach SBE.

Pamiętajcie, iż jesteśmy otwarci na wszelkie kreatywne inicjatywy, tym bardziej, że właśnie wszczęliśmy starania o przyznanie dotacji unijnych na nasze projekty.

Jednakże wróćmy jeszcze na chwilę do zeszłego roku… gdyż jak wiadomo tradycją jest, iż wraz ze zmianą ostatnich cyferek w dacie, zbiera nam się na chwilę zastanowienia i w głowie przewija się miniony czas. A dla Stowarzyszenia Branży Eventowej był to bardzo ważny rok, bowiem w styczniu 2011, po kilku miesiącach bojów administracyjnych, oficjalnie zostaliśmy zarejestrowani. Tym samym uzyskaliśmy możliwość wdrażania naszej misji, jaką jest „popularyzacja eventu jako celowego, profesjonalnie zorganizowanego i wymiernego narzędzia biznesowego”. I krok po kroku, uważnie odbierając sygnały i uwagi docierające do nas z zewnątrz, realizowaliśmy nasze założenia.

Naszą szczęśliwą liczbą okazała się cyfra 8 : zorganizowaliśmy 8 spotkań branżowych (3 warsztaty, 1 konferencję, 1 debatę, 3 spotkania networkingowe), objęliśmy naszym patronatem 8 wydarzeń, w 4 poza Warszawą, pozyskaliśmy 8 Patronów Medialnych. Ekipę SBE, oprócz Zarządu tworzy obecnie 8 aktywnie działających współpracowników, którym przy tej okazji gorąco dziękujemy za zaangażowanie. 2011 zakończyliśmy z 40 Członkami.

Najważniejszym efektem tego roku było opracowanie dokumentu pt. „Strategia Rozwoju SBE na lata 2012-2013”, która to w sposób przejrzysty konkretyzuje wizję długofalowych działań oraz wdrażanie celów statutowych, jakimi są wspomniana już popularyzacja eventów, a także wykształcenie wspólnych standardów działania dla zleceniodawców i przedstawicieli branży, ugruntowanie zawodu Event Managera, podnoszenie kwalifikacji osób związanych z eventami oraz konsolidacja i integracja branży. Dokument ten został opracowany przy wsparciu obecnych członków. Wprowadza definicje pojęć w rozumieniu SBE, wspomina historię powstania stowarzyszenia. Została także dokonana analiza SWOT, w celu zdiagnozowania problemów branży, zarówno po stronie Klienta, jak i organizatora, podwykonawcy i miejsca eventowego.

Z punktu widzenia najbliższych dwóch lat, najważniejszą cześć stanowi rozdział mówiący o celach i inicjatywach, które SBE zamierza wdrożyć do końca 2013 roku. Są wśród nich projekty dedykowane członkom, w tym rozwój pakietu korzyści oraz skutecznie komunikowanie o nim, opracowanie materiałów informacyjnych oraz uruchomienie systemu bezpłatnych staży. Istotną inicjatywą będzie powołanie grup roboczych oraz grup ekspertów, którzy wesprą SBE w jego misji edukacyjnej. Temu służyć będą także organizowane warsztaty, szkolenie i konferencje.

Zapraszamy zatem wszystkich chętnych do aktywnej współpracy !!!!!

Gorącego Nowego Roku życzy Zarząd oraz Zespół Stowarzyszenia Branży Eventowej 😉