Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) organizuje i rozwija rynek eventowy, poprzez promocję eventu jako skutecznego i wymiernego narzędzia biznesowego oraz edukację branżową.
Członkom naszego Stowarzyszenia udostępniamy platformę wymiany doświadczeń, bazę kontaktów, dajemy dostęp do narzędzi pomocnych w codziennych działaniach. Organizujemy dla nich targi branżowe i warsztaty. Patronujemy ciekawych wydarzeniom nie tylko branżowym.
Wszystkich zainteresowanych sektorem wydarzeń, przyszłych zleceniodawców i przyszłych event managerów zapraszamy na organizowane przez nas wydarzenia: szkolenia, spotkania networkingowe, panele dyskusyjne.
Najprościej mówiąc: event w języku angielskim znaczy „wydarzenie”. W rozumieniu branży eventowej – jest to wydarzenie zaplanowane i zorganizowane pod kątem ściśle określonego celu. Ten cel determinuje rodzaj wydarzenia, uczestników, miejsce, czas i niezbędne środki. Event jest narzędziem do osiągnięcia zamierzonego celu.
Eventy można podzielić na wiele kategorii. Gdy jako kryterium przyjmiemy rodzaj wydarzenia mówimy o eventach kulturalnych, rozrywkowych, sportowych, przygodowych, wyjazdowych, ugoszczeniowych (tzw. hospitality)… Jeśli przyjąć jako kryterium cel eventu – wydarzenie może integrować, motywować (eventy korporacyjne), propagować idee (eventy społeczne, publiczne), edukować (konferencje, szkolenia) lub kształtować wizerunek marki (marketing events)…
ORGANIZATORZY
Organizatorzy to agencje eventowe i incentive, PCO, DMC, działy eventowe w agencjach reklamowych, agencjach Public Relations, domach mediowych, pracownicy działów organizacji wydarzeń w korporacjach, działający na rzecz klienta wewnętrznego. Zobacz w zakładce “Organizatorzy”.
LOKALIZACJE
Firmy i ludzie reprezentujący miejsca, w których organizuje się eventy (czyli tzw. LOKALIZACJE). Zarządzający salami koncertowymi i konferencyjnymi, galeriami sztuki, obiektami sportowymi, hotelami, lokalami gastronomicznymi, przestrzenią miejską etc.
PODWYKONAWCY
Firmy i ludzie, dzięki którym realizacja eventu przebiega zgodnie z planami organizatorów. Są wśród nich artyści, prelegenci, nagłośnieniowcy, oświetleniowcy, pirotechnicy, pracownicy cateringu i agencji ochrony, firm transportowych i wielu innych.
Historia branży eventowej w Polsce jest bardzo krótka, mieści się w ostatnim dwudziestoleciu. Większość Polaków nie zna jeszcze nowego znaczenia angielskiego słowa „event”, tymczasem na polskim rynku istnieje już kilkaset firm, zajmujących się wyłącznie organizacją eventów oraz mnóstwo firm około - eventowych, dostarczających różnego rodzaju usługi niezbędne do realizacji profesjonalnych wydarzeń jak lokalizacje eventowe (w tym hotele), usługi sceniczne, oświetleniowe, nagłośnieniowe, AV, tłumaczeniowe, drukarskie, transportowe i logistyczne oraz wiele innych.
Pierwsi specjaliści w tej nowej dziedzinie potrzebowali miejsca spotkań, wymiany doświadczeń.
W maju 2007 roku na portalu społecznościowym GoldenLine.pl powstała grupa zrzeszająca organizatorów wydarzeń, ich zleceniodawców i podwykonawców. W sierpniu tego samego roku, w wyniku konkursu wśród użytkowników, grupa zyskała obecną nazwę „Event Manager Club”. Po dwóch latach, 21 kwietnia 2009 roku, część użytkowników Event Manager Club zebrała się w warszawskiej Fabryce Trzciny na spotkaniu założycielskim pierwszego w Polsce Stowarzyszenia Branży Eventowej (SBE).
Na liście założycielskiej podpisały się wówczas 52 osoby. Powstała nieformalna organizacja, mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację organizatorów i zleceniodawców eventów.
SBE, kierowane przez Monikę Krusiewicz, zaprojektowało i z powodzeniem zrealizowało pierwszą serię warsztatów „Kierunek Event”, uczestniczyło też w pierwszych targach tej branży (w 2009 roku w Warszawie).
Wszystkie te inicjatywy przyciągnęły do Stowarzyszenia wielu nowych sympatyków.
Wiosną 2010 roku zmienił się ówczesny pierwszy zarząd, a ci, którzy pozostali, postanowili formalnie zarejestrować Stowarzyszenie – najpierw pod przywództwem Andrzeja Bagniuka, potem Marty Chmielewskiej, Dagmary Chmielewskiej, a obecnie Żanety Berus. Stowarzyszenie Branży Eventowej stawia sobie za cel odbudowanie rozmachu SBE po pandemii oraz liczne ciekawe projekty angażujące członków SBE i sprzyjające networkingowi i zacieśnianiu relacji.
Organizatorzy eventów i wszyscy, którzy współpracują z organizatorami przy realizacjach eventów udostępniając swój talent, zasoby, możliwości. Patrz: Kto tworzy branżę eventową?
Biuro czynne: poniedziałek – piątek 9.00 – 17.00
E-mail: info@sbe.org.pl
Adres: Nowy Świat 33 lok. 13, 00-029 Warszawa
NIP: 527-264-70-66 KRS: 0000373990