Serwis Blogosfery Eventowej czyli lajkujemy branżę

Serwis Blogosfery Eventowej czyli lajkujemy branżę

Nowa propozycja SBE na kolejny rok działalności. Prowadzisz bloga branżowego, piszesz o rzeczach ważnych dla jej rozwoju, masz własną opinię na tematy nam bliskie ? Daj nam znać !

„Wszyscy doskonale wiemy, że blogi stają się dla firm coraz ważniejszym kanałem komunikacji. Świadczy o tym nie tylko rosnąca liczba zrealizowanych na blogach projektów reklamowych, ale także fakt, że tegoroczną edycję Blog Forum Gdańsk śledziło online ponad 130 000 tysięcy internautów.” Tym zdaniem Natalia Hatalska* rozpoczyna swój raport „Blogosfera 2012 – Badanie opinii marketerów na temat wizerunku blogerów, reklamy na blogach i przyszłości działań reklamowych w blogosferze”. Rzecz w tym, iż wszyscy o tym wiedzą, tylko nie wszyscy potrafią wykorzystać. A w szczególności dotyczy to branży eventowej, która na pytanie o działania w mediach społecznościowych odpowiada, iż realizacje eventowe są przecież mocno osadzone w realu.

Jako Stowarzyszenie Branży Eventowej dbające przede wszystkim o popularyzację polskiej branży wydarzeń oraz o wsparcie edukacji podmiotów w niej działających, postrzegamy social media, w tym blogosferę, jako narzędzie nieodzownie związane z rozwojem rynku spotkań. Jest to nie tylko doskonały kanał komunikacji na temat tego co i jak robimy, ale także prosta platforma do przekazywania wiedzy dotyczącej naszej branży.

Pierwszym krokiem przybliżenia możliwości jakie dają social media, była współpraca przy konferencji „MediafunLAB : Jak się wybić na YouTube, zrozumieć vlogi i video w sieci” (17.09.2012 w Teatrze Kamienica) organizowanej przez Maćka Budzicha**. Szukając wtedy aktywnych Blogerów ze świata polskich eventów, odnaleźliśmy ich raptem kilku. To prawie nic w porównaniu do blogów i vlogów zagranicznych o bardzo wysokim poziomie merytorycznym, mówiące o trendach, przedstawiających case study, opisujących realizacje.

Naturalną konsekwencją konferencji oraz spotkań odbytych na przełomie ostatnich miesięcy była decyzja podjęcia się aktywizacji, nie tylko naszych członków, ale także całej branży eventowej do „skoku w przestrzeń wirtualną”. Działania które SBE podejmie pójdą dwutorowo : stworzenie bloga jako platformy wiedzy na temat co w branży piszczy oraz zaproponowanie w 2013 r. warsztatów i szkoleń z dziedziny social mediów.

Jaki będzie blog SBE ?

Blog SBE będzie miał za myśl przewodnią publikację ciekawych notek o charakterze edukacyjnym Blogerów z branży eventowej, którym zostanie przyznany patronat „Lubimy”. Celem jest zachęcenie event managerów oraz wszystkich tych, którzy biorą udział w realizacjach wydarzeń do pojawienia się w social mediach, do rozmowy o tym co się dzieje, jak się branża rozwija. Do zaistnienia w świecie, w którym znajdują się także potencjalni klienci i zleceniodawcy. Blog będzie również dla SBE sposobnością, by aktywnie komentować, przedstawiać opinie ekspertów, wypowiadać się na aktualne tematy, przybliżać trendy, mówić o miejscach i usługach wartych zapamiętania.

Zasady przyznawania patronatu są trzy :

1. tematyka bloga musi dotyczyć eventów
2. blog musi reprezentować wysoki poziom merytoryczny
3. blog powinien mieć autorski charakter.

sbe_likeit(1)

(wstępny projekt znaczka LUBIMY, autor. G.Kamiński)

Blogi firmowe będą miały możliwość współpracować z nami na zasadach komercyjnych. Podobnie jak firmy z branży chcące polecić swoje produkty bądź usługi. Jednakże opublikowanie artykułu, zamieszczenie vloga, zarekomendowanie danej firmy nastąpi dopiero po :

1. audycie obiektu w przypadku lokacji
2. udział w evencie w przypadku organizatorów
3. test produktu/usługi w przypadku podwykonawcy

Strona SBE jest jeszcze w budowie, ale bardzo prosimy już tych członków, którzy prowadzą własne blogi lub vlogi spełniające powyższe warunki o przesłanie nam informacji o nich na adres magdalena.jablonska@sbe.org.pl do dnia 10 grudnia 2012. Prezentacja założeń i bloga SBE odbędzie się podczas spotkania gwiazdkowego.

*Natalia Hatalska działa w branży mediowo-reklamowej, Specjalizuje się w dziedzinie alternatywnych form komunikacji. Od 2008 r. redaguje blog http://hatalska.com , któy to w 2010 r. otrzymał tytuł Blog Roku w kategorii Profesjonalne oraz Wyróżnienie Główne Blog Roku w konkursie Onet.pl. Obecnie współpracuje z domem mediowym Universal McCann jako Chief Inspiration Officer. Jest jednym z najbardziej uznanych autorytetów w blogosferze.

**Maciej Budzich – pasjonatem, obserwator i komentator nowych mediów, niestandardowych działań reklamowych i wszystkiego co jest związane z nowymi technologiami i ich zastosowaniem w budowaniu marki, wizerunku, promocją firmy i przedsiębiorczością. Autor bardzo popularnego bloga i vloga www.mediafun.p. Wykłada m.in. w Szkole Mistrzów Reklamy, Collegium Civitas, Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, Akademii Sztuk Komunikacji. Organizuje inicjatywy związanych z mediami, internetem i społeczeństwem informacyjnym.