Nie tylko event jest wyzwaniem – sukces Dnia SBE podczas MWP 2017

Nie tylko event jest wyzwaniem – sukces Dnia SBE podczas MWP 2017

Stowarzyszenie Branży Eventowej przyciągnęło ponad stu słuchaczy – przedstawicieli branży MICE oraz studentów
– programem dnia „Nie tylko event jest wyzwaniem” podczas Meetings Week Poland 2017. W Szkole Głównej Turystyki
i Rekreacji w Warszawie 21 marca br. na uczestników MWP 2017 czekały różnorodne prelekcje gości i debata pod auspicjami SBE.

W ramach Dnia SBE o tym jak bardzo kręta jest droga do własnej agencji eventowej opowiadała Marta Dunin-Michałowska, Prezes Mea Group. Wystąpienie spotkało się z ciepłym przyjęciem, a kilka osób przyznało, że potraktowało je jako impuls do tego, aby nie odkładać marzeń
na później, teraz zacząć realizować swoje pasje – zarówno te zawodowe, jak i prywatne. Przedstawiciel Agencji Ślubnej Primavera, Rafał Rosiejak, przedstawił z kolei jak wypadają nowe agencje eventowe na tle realiów rynkowych. Omówił zwłaszcza etap powstawania i stawiania pierwszych kroków na rynku.

Przez wszystkie wystąpienia przewijała się kwestia wysokiej „stresogenności” pracy w branży eventowej, co potwierdzają niezależne międzynarodowe badania. Psycholog Eliza Czyżewska pomagała uczestnikom Dnia SBE w znalezieniu odpowiedzi na pytania: Jak być event managerem i nie oszaleć? Jak radzić sobie ze stresem i nie stracić satysfakcji z realizowanych projektów? Starała się przekazać receptę na efektywne zarządzanie stresem tak jak udanym projektem eventowym.

Emocji  nie zabrakło też podczas prelekcji Andrzeja Kruczyńskiego z Centrali Szkoleń AT pt. „Atak terrorystyczny podczas eventu? Niemożliwe?”, gdzie omówiono procedury postępowania oraz odbył się pokaz zachowania w sytuacjach zagrożenia. Wyciszeniu sprzyjało ostatnie tego dnia wystąpienie Grupy WigRaki (Fundacja Rak & Roll) – zastanawiano się wspólnie ze słuchaczami czy event charytatywny jest większym wyzwaniem niż tradycyjne wydarzenie. Nad sprawnym przebiegiem Dnia SBE podczas MWP 2017 czuwał prowadzący Mariusz Korpoliński.

Dzień SBE zakończył się debatą „Etyka w branży eventowej – Jak etycznie walczyć z tymi, którzy postępują nieetycznie?”, moderowaną przez Magdalenę Kondas. W panelu wzięli udział Marta Walędziak-Skowrońska – Radca Prawny, Renata Razmuk – Social Connect, Marta Dunin-Michałowska – Mea Group, Olga Krzemińska-Zasadzka – Agencja Power, Wojciech Zbroja – Rent Design oraz Piotr Burdzy – Orange Polska.

Paneliści byli zgodni, że rosnąca dojrzałość branży eventowej sprzyja wychwytywaniu i piętnowaniu niewłaściwych, nieetycznych praktyk biznesowych. Dyskutowano m.in. o konkretnych przypadkach prób obchodzenia przepisów, czy niewywiązywania się ze zobowiązań finansowych.

Tworząc program tegorocznego Dnia SBE na Meetings Week Poland 2017 mieliśmy na uwadze przede wszystkim zagadnienia, które są szczególnie istotne dla branży – zarówno dla osób dopiero stawiających pierwsze kroki w eventach, jak i doświadczonych event managerów” – mówi Marta Dunin-Michałowska, Prezes Zarządu SBE. „Odwiedzając 21 marca Szkołę Główną Turystyki i Rekreacji w Warszawie można było zdobyć wiedzę o tym jak założyć własną agencję eventową, prowadzić ją z sukcesem, a równocześnie nie dać się stresowi i wypaleniu zawodowemu. Inspirowaliśmy także do angażowania się w działania społeczne i charytatywne” – dodaje M. Dunin-Michałowska.

Partnerami Dnia SBE podczas MWP 2017 byli: Event OOH, Rak&Roll, Mania Kredkomania Design, IBS Instytut Bezpieczeństwa Społecznego, Moc&ArtGroup oraz Akademia Rekomendacji.