MISJA

Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) organizuje i rozwija rynek eventowy, poprzez promocję eventu jako skutecznego i wymiernego narzędzia biznesowego oraz edukację branżową.

Członkom naszego Stowarzyszenia udostępniamy platformę wymiany doświadczeń, bazę kontaktów, dajemy dostęp do narzędzi pomocnych w codziennych działaniach. Organizujemy dla nich targi branżowe i warsztaty. Patronujemy ciekawych wydarzeniom nie tylko branżowym.

Wszystkich zainteresowanych sektorem wydarzeń, przyszłych zleceniodawców i przyszłych event managerów zapraszamy na organizowane przez nas wydarzenia: szkolenia, spotkania networkingowe, panele dyskusyjne.

Co zyskujesz
wstępując do SBE?

  • Możliwość dotarcia do branży poprzez rekomendacje
  • Możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych
  • Możliwość udziału w warsztatach, szkoleniach, konferencjach, targach
  • Możliwość promocji swoich usług i produktów poprez aktywne kanały SBE
  • Uzyskanie wsparcia w wybranym zakresie merytorycznym czy marketingowym
  • Udział w programie partnerskim

CZYM JEST EVENT?

Najprościej mówiąc: event w języku angielskim znaczy „wydarzenie”. W rozumieniu branży eventowej – jest to wydarzenie zaplanowane i zorganizowane pod kątem ściśle określonego celu. Ten cel determinuje rodzaj wydarzenia, uczestników, miejsce, czas i niezbędne środki. Event jest narzędziem do osiągnięcia zamierzonego celu.

Eventy można podzielić na wiele kategorii. Gdy jako kryterium przyjmiemy rodzaj wydarzenia mówimy o eventach kulturalnych, rozrywkowych, sportowych, przygodowych, wyjazdowych, ugoszczeniowych (tzw. hospitality)… Jeśli przyjąć jako kryterium cel eventu – wydarzenie może integrować, motywować (eventy korporacyjne), propagować idee (eventy społeczne, publiczne), edukować (konferencje, szkolenia) lub kształtować wizerunek marki (marketing events)…

KTO TWORZY BRANŻĘ EVENTOWĄ?

W przekonaniu twórców SBE tzw. branżę tworzą trzy grupy ludzi (podmiotów), których działania składają się na ostateczny kształt wydarzenia i, co za tym idzie, osiągnięcie zamierzonego celu. Są to:

Organizatorzy

Organizatorzy to agencje eventowe i incentive, PCO, DMC, działy eventowe w agencjach reklamowych, agencjach Public Relations, domach mediowych, pracownicy działów organizacji wydarzeń w korporacjach, działający na rzecz klienta wewnętrznego. Zobacz w zakładce „Organizatorzy”.

Lokalizacje

Firmy i ludzie reprezentujący miejsca, w których organizuje się eventy (czyli tzw. LOKALIZACJE). Zarządzający salami koncertowymi i konferencyjnymi, galeriami sztuki, obiektami sportowymi, hotelami, lokalami gastronomicznymi, przestrzenią miejską etc.

Podwykonawcy

Firmy i ludzie, dzięki którym realizacja eventu przebiega zgodnie z planami organizatorów. Są wśród nich artyści, prelegenci, nagłośnieniowcy, oświetleniowcy, pirotechnicy, pracownicy cateringu i agencji ochrony, firm transportowych i wielu innych.

HISTORIA SBE

Historia branży eventowej w Polsce jest bardzo krótka, mieści się w ostatnim dziesięcioleciu. Większość Polaków nie zna jeszcze nowego znaczenia angielskiego słowa „event”, tymczasem na polskim rynku istnieje już kilkaset firm, zajmujących się wyłącznie organizacją eventów.

Pierwsi specjaliści w tej nowej dziedzinie potrzebowali miejsca spotkań, wymiany doświadczeń.

W maju 2007 roku na portalu społecznościowym GoldenLine.pl powstała grupa zrzeszająca organizatorów wydarzeń, ich zleceniodawców i podwykonawców. W sierpniu tego samego roku, w wyniku konkursu wśród użytkowników, grupa zyskała obecną nazwę „Event Manager Club”. Po dwóch latach, 21 kwietnia 2009 roku, część użytkowników Event Manager Club zebrała się w warszawskiej Fabryce Trzciny na spotkaniu założycielskim pierwszego w Polsce Stowarzyszenia Branży Eventowej (SBE).

Na liście założycielskiej podpisały się wówczas 52 osoby. Powstała nieformalna organizacja, mająca na celu zintegrowanie środowiska branżowego, wypracowanie standardów współpracy oraz edukację organizatorów i zleceniodawców eventów.

SBE, kierowane przez Monikę Krusiewicz, zaprojektowało i z powodzeniem zrealizowało pierwszą serię warsztatów „Kierunek Event”, uczestniczyło też w pierwszych targach tej branży (w 2009 roku w Warszawie).

Wszystkie te inicjatywy przyciągnęły do Stowarzyszenia wielu nowych sympatyków.

Wiosną 2010 roku część ówczesnego Zarządu zrezygnowała z działań na rzecz SBE. Ci, którzy pozostali, postanowili formalnie zarejestrować Stowarzyszenie – najpierw pod przywództwem Andrzeja Bagniuka, obecnie pod przewodnictwem Marty Dunin-Michałowskiej. Stowarzyszenie Branży Eventowej nie zaprzecza osiągnięciom poprzedników i realizuje te same oraz nowe poszerzone cele.

KTO MOŻE ZOSTAĆ
CZŁONKIEM SBE?

Organizatorzy eventów i wszyscy, którzy współpracują z organizatorami przy realizacjach eventów udostępniając swój talent, zasoby, możliwości. Patrz: Kto tworzy branżę eventową?