„Jak przyciągnąć na event prawdziwe tłumy?”, czyli pierwsza konferencja poświęcona budowaniu frekwencji podczas wydarzeń specjalnych za nami

Evenea.pl, internetowa platforma zarządzania procesem organizacji i promocji wydarzeń, rejestracji uczestników i automatycznej sprzedaży e-biletów, była inicjatorem i organizatorem konferencji zatytułowanej „Jak przyciągnąć na event prawdziwe tłumy?”. Wydarzenie – pierwsze z cyklu #eventcepcja – zostało zadedykowane przedstawicielom agencji eventowych i PR, przedsiębiorstw każdej wielkości, a także fundacji, stowarzyszeń i innych instytucji. Uczestnicy mieli możliwość wzięcia udziału w pięciu prelekcjach, poświęconych tematyce skutecznego promowania i budowania frekwencji na organizowanych wydarzeniach specjalnych. Konferencja odbyła się 23 czerwca br. w siedzibie Business Link w warszawskiej Zebra Tower. Wzięło w niej udział 130 uczestników. Stowarzyszenie Branży Eventowej, którego członkiem w grupie podwykonawców jest Evenea.pl, było partnerem wydarzenia.

Prelegentami pierwszej konferencji z cyklu #eventcepcja, zatytułowanej „Jak przyciągnąć na event prawdziwe tłumy?” byli: Bartłomiej Rak z Socjomania, specjalizujący się w zarządzaniu projektami internetowymi oraz social media, Anna Miotk, ekspert z obszaru mierzenia skuteczności działań komunikacji biznesowej (marketing, PR, social media), obecnie dyrektor ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu, Ireneusz Klimczak z GetResponse, ekspert ds. content marketingu, Piotr Kocjan z Evenea.pl, specjalizujący się w tworzeniu nowoczesnych, przyjaznych użytkownikowi serwisów internetowych i aplikacji dedykowanych, a także Izabela Górska z Business Link Warszawa, której specjalizacją jest wspieranie start-up’ów poprzez dostarczanie im najlepszych rozwiązań i narzędzi na rynku. Sesję networkingową po części konferencyjnej poprowadził Grzegorz Turniak, którego specjalizacją biznesową jest właśnie networking oraz zarządzanie talentami i karierą.

Uczestnicy wzięli udział w pięciu prelekcjach. Pierwsza z nich, zatytułowana „Social mediowa checklista przed eventem – czyli jakie działania powinno się podjąć w mediach społecznościowych, aby skutecznie sprzedać bilety”, poprowadzona przez Bartłomieja Raka, poświęcona została budowaniu frekwencji na evencie z wykorzystaniem możliwości, jakie niosą ze sobą media społecznościowe. Kolejna, „Monitoring promocji wydarzenia w mediach społecznościowych”, poprowadzona przez Annę Miotk, to kompendium wiedzy na temat wybierania skutecznych kanałów promocji wydarzenia, właściwego zarządzania informacją kierowaną do potencjalnych uczestników wydarzenia, a także monitorowania ich zaangażowania i opinii w trakcie i po wydarzeniu. O „Podstawach skutecznego e-mail marketingu” opowiedział Ireneusz Klimczak, który w swoim wystąpieniu ujął tematykę skutecznego planowania komunikacji z subskrybentami, podnoszenia wskaźników skuteczności kampanii oraz unikania częstych błędów w tym zakresie. „Jak przeprowadzić skuteczne zapisy na wydarzenie?” to prelekcja Piotra Kocjana, podczas której uczestnicy mieli okazję uzyskać informacje na temat narzędzi wspierających organizatorów wydarzeń, prowadzenia sprzedaży biletów online i komunikacji z uczestnikami, a także zbierania i rozliczania wpłat od uczestników eventów. Podsumowująca prelekcja, poprowadzona przez Izabelę Górską, zatytułowana była „Networking, czyli jak sprawić, by wydarzenie było na ustach wszystkich?” Udział w wydarzeniu był bezpłatny, a materiały po konferencji, obejmujące prezentacje prelegentów, można uzyskać na stronie: http://eventcepcja.evenea.pl/.

Eventy dziś to nie tylko imprezy organizowane przez agencje eventowe, ale także ważny element strategii wizerunkowych wielu firm, które realizują je samodzielnie. Niezależnie jednak od celu, dla którego organizują wydarzenie – czy jest to budowa wizerunku eksperckiego, rozpowszechnienie jakiejś idei lub podejścia do biznesu, pokazanie klientom „ludzkiej twarzy”, edukacja rynku, prezentacja nowego produktu, promocja marki czy bezpośredni zysk – muszą zadbać o jego rzeczową, interesującą i przede wszystkim skuteczną promocję. Po jakie narzędzia powinny sięgnąć? O tym m.in. będziemy rozmawiać podczas spotkań z cyklu #eventcepcja” – informuje Edyta Kowal, PR Manager Evenea.pl, inicjatorka wydarzenia. Liczba osób, które zgromadziliśmy przy pierwszej odsłonie projektu przerosła nasze oczekiwania. Dowodzi to temu, że trafiliśmy w niszę. Na rynku mamy wiele spotkań dla ludzi z branży, poświęconych komunikacji czy social mediom. Nie ma jednak cyklicznych eventów, które poszerzałyby wiedzę z zakresu organizacji i promocji wydarzeń. #Eventcepcja daje możliwość wymiany poglądów i doświadczeń, a dzięki sesjom networkingowym moderowanym przez prawdziwych speców od minglingu zapewni również nowe kontakty biznesowe. A to przecież bezcenne.

Stowarzyszenie Branży Eventowej, jako partner wydarzenia wsparł organizatora w jego promocji. Wśród partnerów konferencji znaleźli się również: Warsaw Innovations Days, Goodie Foodie, APOTHIC.RED oraz Rent Design. Patronami medialnymi byli: Związek Firm Public Relations, Meetingplanner.pl, Nowy Marketing, Mam Startup oraz Eventmapa.pl. Współorganizatorem konferencji był Business Link Warszawa.

Evenea.pl – organizator konferencji – to internetowa platforma zarządzania procesem organizacji i promocji wydarzeń, rejestracji uczestników i automatycznej sprzedaży e-biletów. To 700 wydarzeń aktywnych każdego dnia, 470 000 obsłużonych uczestników eventów i 4500 organizatorów, którzy utworzyli co najmniej jedno wydarzenie w Evenea. Platforma obsługuje takich Klientów, jak Agora S.A., Grupa Onet.pl, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Amnesty International, Komisja Europejska – przedstawicielstwo w Polsce, Fundacja Orange, Dentsu Aegis Network Poland, Grupa Holiday.pl, PKP Energetyka, Pracuj.pl, Platige Image, TEDx, Pardon, To Tu, Aula Polska, Szlachetna Paczka i wielu innych. Evenea jest członkiem Stowarzyszenia Branży Eventowej w grupie podwykonawców.

Recent Posts

Leave a Comment