„Jak przyciągnąć na event prawdziwe tłumy?”, czyli pierwsza konferencja poświęcona budowaniu frekwencji podczas wydarzeń specjalnych za nami

„Jak przyciągnąć na event prawdziwe tłumy?”, czyli pierwsza konferencja poświęcona budowaniu frekwencji podczas wydarzeń specjalnych za nami

Evenea.pl, internetowa platforma zarządzania procesem organizacji i promocji wydarzeń, rejestracji uczestników i automatycznej sprzedaży e-biletów, była inicjatorem i organizatorem konferencji zatytułowanej „Jak przyciągnąć na event prawdziwe tłumy?”. Wydarzenie – pierwsze z cyklu #eventcepcja – zostało zadedykowane przedstawicielom agencji eventowych i PR, przedsiębiorstw każdej wielkości, a także fundacji, stowarzyszeń i innych instytucji. Uczestnicy mieli możliwość wzięcia udziału w pięciu prelekcjach, poświęconych tematyce skutecznego promowania i budowania frekwencji na organizowanych wydarzeniach specjalnych. Konferencja odbyła się 23 czerwca br. w siedzibie Business Link w warszawskiej Zebra Tower. Wzięło w niej udział 130 uczestników. Stowarzyszenie Branży Eventowej, którego członkiem w grupie podwykonawców jest Evenea.pl, było partnerem wydarzenia.

Prelegentami pierwszej konferencji z cyklu #eventcepcja, zatytułowanej „Jak przyciągnąć na event prawdziwe tłumy?” byli: Bartłomiej Rak z Socjomania, specjalizujący się w zarządzaniu projektami internetowymi oraz social media, Anna Miotk, ekspert z obszaru mierzenia skuteczności działań komunikacji biznesowej (marketing, PR, social media), obecnie dyrektor ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu, Ireneusz Klimczak z GetResponse, ekspert ds. content marketingu, Piotr Kocjan z Evenea.pl, specjalizujący się w tworzeniu nowoczesnych, przyjaznych użytkownikowi serwisów internetowych i aplikacji dedykowanych, a także Izabela Górska z Business Link Warszawa, której specjalizacją jest wspieranie start-up’ów poprzez dostarczanie im najlepszych rozwiązań i narzędzi na rynku. Sesję networkingową po części konferencyjnej poprowadził Grzegorz Turniak, którego specjalizacją biznesową jest właśnie networking oraz zarządzanie talentami i karierą.

Uczestnicy wzięli udział w pięciu prelekcjach. Pierwsza z nich, zatytułowana „Social mediowa checklista przed eventem – czyli jakie działania powinno się podjąć w mediach społecznościowych, aby skutecznie sprzedać bilety”, poprowadzona przez Bartłomieja Raka, poświęcona została budowaniu frekwencji na evencie z wykorzystaniem możliwości, jakie niosą ze sobą media społecznościowe. Kolejna, „Monitoring promocji wydarzenia w mediach społecznościowych”, poprowadzona przez Annę Miotk, to kompendium wiedzy na temat wybierania skutecznych kanałów promocji wydarzenia, właściwego zarządzania informacją kierowaną do potencjalnych uczestników wydarzenia, a także monitorowania ich zaangażowania i opinii w trakcie i po wydarzeniu. O „Podstawach skutecznego e-mail marketingu” opowiedział Ireneusz Klimczak, który w swoim wystąpieniu ujął tematykę skutecznego planowania komunikacji z subskrybentami, podnoszenia wskaźników skuteczności kampanii oraz unikania częstych błędów w tym zakresie. „Jak przeprowadzić skuteczne zapisy na wydarzenie?” to prelekcja Piotra Kocjana, podczas której uczestnicy mieli okazję uzyskać informacje na temat narzędzi wspierających organizatorów wydarzeń, prowadzenia sprzedaży biletów online i komunikacji z uczestnikami, a także zbierania i rozliczania wpłat od uczestników eventów. Podsumowująca prelekcja, poprowadzona przez Izabelę Górską, zatytułowana była „Networking, czyli jak sprawić, by wydarzenie było na ustach wszystkich?” Udział w wydarzeniu był bezpłatny, a materiały po konferencji, obejmujące prezentacje prelegentów, można uzyskać na stronie: http://eventcepcja.evenea.pl/.

Eventy dziś to nie tylko imprezy organizowane przez agencje eventowe, ale także ważny element strategii wizerunkowych wielu firm, które realizują je samodzielnie. Niezależnie jednak od celu, dla którego organizują wydarzenie – czy jest to budowa wizerunku eksperckiego, rozpowszechnienie jakiejś idei lub podejścia do biznesu, pokazanie klientom „ludzkiej twarzy”, edukacja rynku, prezentacja nowego produktu, promocja marki czy bezpośredni zysk – muszą zadbać o jego rzeczową, interesującą i przede wszystkim skuteczną promocję. Po jakie narzędzia powinny sięgnąć? O tym m.in. będziemy rozmawiać podczas spotkań z cyklu #eventcepcja” – informuje Edyta Kowal, PR Manager Evenea.pl, inicjatorka wydarzenia. Liczba osób, które zgromadziliśmy przy pierwszej odsłonie projektu przerosła nasze oczekiwania. Dowodzi to temu, że trafiliśmy w niszę. Na rynku mamy wiele spotkań dla ludzi z branży, poświęconych komunikacji czy social mediom. Nie ma jednak cyklicznych eventów, które poszerzałyby wiedzę z zakresu organizacji i promocji wydarzeń. #Eventcepcja daje możliwość wymiany poglądów i doświadczeń, a dzięki sesjom networkingowym moderowanym przez prawdziwych speców od minglingu zapewni również nowe kontakty biznesowe. A to przecież bezcenne.

Stowarzyszenie Branży Eventowej, jako partner wydarzenia wsparł organizatora w jego promocji. Wśród partnerów konferencji znaleźli się również: Warsaw Innovations Days, Goodie Foodie, APOTHIC.RED oraz Rent Design. Patronami medialnymi byli: Związek Firm Public Relations, Meetingplanner.pl, Nowy Marketing, Mam Startup oraz Eventmapa.pl. Współorganizatorem konferencji był Business Link Warszawa.

Evenea.pl – organizator konferencji – to internetowa platforma zarządzania procesem organizacji i promocji wydarzeń, rejestracji uczestników i automatycznej sprzedaży e-biletów. To 700 wydarzeń aktywnych każdego dnia, 470 000 obsłużonych uczestników eventów i 4500 organizatorów, którzy utworzyli co najmniej jedno wydarzenie w Evenea. Platforma obsługuje takich Klientów, jak Agora S.A., Grupa Onet.pl, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Amnesty International, Komisja Europejska – przedstawicielstwo w Polsce, Fundacja Orange, Dentsu Aegis Network Poland, Grupa Holiday.pl, PKP Energetyka, Pracuj.pl, Platige Image, TEDx, Pardon, To Tu, Aula Polska, Szlachetna Paczka i wielu innych. Evenea jest członkiem Stowarzyszenia Branży Eventowej w grupie podwykonawców.