III edycja konferencji Event Biznes – podsumowanie

18 października br. w centrum targowo-konferencyjnym EXPO XXI Warszawa odbyło się wyjątkowe wydarzenie zorganizowane dla branży przemysłu spotkań – III edycja konferencji skutecznego eventu Event Biznes. Była to doskonała okazja do integracji środowiska, wymiany doświadczeń oraz wzajemnej inspiracji. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Branży Eventowej. W konferencji, którą poprowadziła fantastyczna Aleksandra Mikołajczyk udział wzięło ponad 200 uczestników, 14 wybitnych prelegentów i 24 wystawców, którzy zaprezentowali się na towarzyszących wykładom minitargach branży MICE.

Event Biznes to spotkanie ukazujące korzyści wizerunkowe, promocyjne czy sprzedażowe płynące z wykorzystania event marketingu w wydarzeniach przygotowywanych przez firmy i instytucje. Event jako narzędzie biznesowe powinno znaleźć swoje stałe miejsce w każdej planowanej strategii marketingowej. Przemysł spotkań to dynamicznie rozwijająca się branża w Polsce i na świecie. Konferencja skutecznego eventu ma za zadanie przybliżenie tego zjawiska. Łączy ona w sobie dwa główne elementy – praktykę i inspiracje dla twórców branży jak i wszystkich tych którzy chcą stać się jej częścią.

Program tegorocznej edycji skupiony został na bardzo ważnych kwestiach, jakimi są bezpieczeństwo eventu oraz niezbędne elementy logistyczne przy przygotowaniu i realizacji wydarzeń. Zastanawiano się również nad  znaczeniem event marketingu w strategii komunikacji miast. W ramach paneli dyskusyjnych poruszone zostały tematy związane z najefektywniejszym korzystaniem z nowych mediów przy organizacji wydarzeń czy roli monitoringu lub koloru w planowaniu eventu. Wybitni mówcy zaprosili uczestników w niezwykłą podróż po świcie eventów. Od ich planowania i tworzenia poprzez umiejętną komunikację w mediach po skuteczne działania maksymalizujące efektywność wydarzenia.

Jak co roku skupiono się również na prezentacji studiów przypadku eventów opartych na analizie danych i przedstawieniu realnych korzyści biznesowych w tym m.in. zwrotu z inwestycji, wzrostu rozpoznawalności marki czy zwiększenie zasięgu i poszerzenie zakresu oraz dotarcia do docelowej grupy odbiorców. Jednodniowe spotkanie podzielono na cztery główne bloki tematyczne: Event w strategii, Case study, Event a komunikacja, Event a efektywność – narzędzia.

Prelekcje poprowadzili eksperci w swojej dziedzinie. Zaproszenie do grona mówców przyjęli; z zawodu dziennikarka o ponad dwudziestoletniej praktyce, z wykształcenia historyk sztuki, z pasji wykładowczyni akademicka (SWPS) Karolina Korwin-Piotrowska. Ekspertka ds. zarządzania, sprzedaży i marketingu; pracowała dla największych międzynarodowych firm, m.in.: Procter & Gamble, The Coca-Cola Company Anna Jakubowski.  Dyrektor Biura Marketingu Miasta Warszawy Robert Zydel. Chief Evangelist w Brand24 Mikołaj Winkiel. Dyplomata, pisarz, wydawca, producent muzyczny i filmowy; od 2008 do 2016 roku dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza Paweł Potoroczyn. Specjalista ds. zwiększania sprzedaży oraz Visual Merchandisingu; konsultant, doradca i szkoleniowiec Marek Borowiński. Strateg ds. marketingu cyfrowego i Customer Experience; założyciel The Digital Loop Ivan Hernandez. CEO i współzałożyciel click community – agencji social media oraz platformy aplikacji click apps. Rahim Blak. Mówca, autor książek, specjalizuje się w doradztwie i szkoleniach z zakresu sztuki storytellingu, prezentacji publicznej, kreatywności. Marek Stączek. Dyrektor PR i marketingu w stoczni jachtowej Sunreef Yachts Karolina Paszkiewicz. Event manager Sunreef Yacht Marta Dworak. Event manager w Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Radosław Mysłek oraz Piotr Jaworowicz kierownik działu projektów eventowych i mediów społecznościowych w PKN Orlen.

„Program konferencji event biznes z roku na rok ewaluuje. Do grona Rady programowej, która ma wpływ na jego kształt jak również go opiniuje i proponuje mówców zaprosiliśmy wybitnych przedstawicieli branży, ekspertów i liderów rynku. Dzięki obecności przedstawicieli z każdego sektora branży udało nam się spojrzeć na program bardzo kompleksowo co zaowocowało niezwykła merytoryką prelekcji wygłaszanych przez inspirujących mówców. Celem konferencji Event Biznesi jednocześnie założeniem programowym jest przede wszystkim edukacja z zakresu event marketingu, pokazywanie wartościowych case study oraz budowanie i kreowanie świadomości znaczenia eventu jako skutecznego narzędzia biznesowego. Tworząc program tak dobieraliśmy tematy i mówców aby przedstawić znaczenie eventu jako skutecznego narzędzia, pokazywać jego wartości i efektywność oraz wręcz konieczność stosowania tego narzędzia. Sądząc po pierwszych opiniach uczestników jakie zbieraliśmy w trakcie wydarzenia – udało się nam to, a program i sama konferencja znów zostały ocenione bardzo wysoko.” – Anna Nowakowska, Dyrektor Programowa konferencji, Członek Zarządu SBE ds. Edukacji, blogerka strefaMICE.pl.

Jednodniowe wydarzenie skupiło przedstawicieli całej branży przemysłu spotkań w jednym miejscu. Była to wyjątkowa okazja do pogłębienia swojej wiedzy na temat event marketingu oraz poznania jego najnowszych trendów. Fantastyczna atmosfera skłaniała do nawiązania nowych ciekawych relacji biznesowych podczas rozmów w foyer czy networkingu. Podczas przygotowań do konferencji ogromnym wsparciem dla organizatorów była pomoc 36 partnerów, 18 patronów medialnych
i 7 sponsorów.

Stowarzyszenie Branży Eventowej po sukcesie tegorocznego spotkania już rozpoczyna przygotowywania do IV edycji konferencji.

Więcej na: www.eventbiznes.pl

 

Recent Posts

Leave a Comment