Flesz Fashion Night 2017 – 12 odsłon jesieni

Flesz Fashion Night 2017 – 12 odsłon jesieni

Najważniejsze wydarzenie modowe roku, Flesz Fashion Night 2017, miało charakter jesiennego spaceru. Historia, na którą składały się kolekcje 10 najlepszych polskich projektantów, została opowiedziana poprzez stworzone specjalnie na ten jeden wieczór, kreowane w czasie rzeczywistym obrazy, muzykę i scenografię. Koncept kreatywny oraz działające na zmysły, a dotąd nie stosowane rozwiązania autorstwa Mea Group, pozwoliły gościom eventu poczuć klimat jesieni, jej blask.

Flesz Fashion Night 2017_5Temat przewodni Flesz Fashion Night: Autumn Glow znalazł odzwierciedlenie w premierowych projektach MMC, Łukasza Jemioła, Lidii Kality, La Manii, Mariusza Przybylskiego, Paprocki&Brzozowski, Bizuu, Gosi Baczyńskiej, Agnieszki Maciejak i Macieja Zienia. Mea Group wybrała rozwiązania, umożliwiające pokazanie w niezwykły sposób każdej kolekcji, a równocześnie taką ich prezentację, aby stanowiły kolejne odsłony tego samego, niepowtarzalnego jesiennego spaceru.

Atmosferę budowała m.in. skomponowana specjalnie na ten wieczór przez Radka Dudę i Pawła Piechura muzyka ilustracyjna. Utwory – wykonywane na żywo, z fortepianem na wybiegu oraz drugim muzykiem w bezpośrednim sąsiedztwie widowni – składały się z intro, rozwinięcia, zakończenia oraz outro. Można było w nich odnaleźć m.in. szczęście i melancholię, jesienny wiatr, a także deszcz i burzę.

Punktem wyjściowym scenografii był klasyczny wybieg, otoczony przez zatopione w czerni miejsca dla kilkuset gości. Czerń – podkreślająca teatralność i elegancję wydarzenia – została zastąpiona przez 12 odsłon scenografii, tworzonych na żywo poprzez oryginalne wykorzystanie systemu kilkudziesięciu zmieniających kolory kinetycznych kul. Każdy projektant pokazywał swoje kreacje w wybranym dla niego otoczeniu kolorystycznym i scenograficznym – zgodnie ze stworzonymi i wyreżyserowanymi przez Mea Group sekwencjami ruchu – za sprawą zmieniających położenie, funkcje, układ oraz kolor kulek. Goście Flesz Fashion Night 2017 mogli podczas pokazu zobaczyć i usłyszeć, także dzięki muzyce wprowadzającej w nastrój, zmienne jesienne klimaty: od wiatru, poprzez deszcz, burzę, a skończywszy na słonecznym, jesiennym popołudniu. 

Przy tworzeniu, zaskakującej widzów pod wieloma względami, formy wizualno -muzycznej pokazu tak rozłożono akcenty, żeby zachować właściwe proporcje, tj. aby na pierwszym planie były kolekcje i ich autorzy.Flesz Fashion Night 2017_9

„Od początku prac nad Flesz Fashion Night 2017 mieliśmy niestandardowe podejście do wydarzenia. Wiedzieliśmy, że chcemy opowiedzieć jesienną historię, na którą składają się rozdziały pisane przez najlepszych rodzimych projektantów. Nasz koncept kreatywny stawiał na wykorzystanie nowoczesnych, dotąd nie stosowanych na pokazach mody narzędzi, wielowymiarowe oddziaływanie na zmysły. Dzięki odwadze i otwartości Klienta – Edipresse Polska mogliśmy wspólnie zaskoczyć świat mody i branżę eventową”
– mówią Magda Kozicka, Dyrektor produkcji i Jędrek Nykowski, Dyrektor kreatywny, Mea Group.

Flesz Fashion Night Autumn Glow – wydarzenie odbyło się 5 września br. przy Mińskiej 65 w Warszawie. Organizatorem tej cyklicznej imprezy jest wydawnictwo Edipresse Polska. Podczas Flesz Fashion Night 2017 swoją premierę miała również nowa kolekcja Badura Icons. Za choreografię pokazu mody odpowiadała Katarzyna Sokołowska. Muzyczną gwiazdą wieczoru – afterparty była Natalia Kukulska.

Flesz Fashion Night 2017_8Flesz Fashion Night 2017_6Flesz Fashion Night 2017_7 Flesz Fashion Night 2017_4Flesz Fashion Night 2017_3Flesz Fashion Night 2017_2