downloadMeetings Week Poland – cała branża spotkań w jednym miejscu

Już po raz piąty stowarzyszenia i podmioty działające na rzecz rozwoju polskiego rynku eventowego zorganizowały Meetings Week Poland (MWP). Tydzień, podczas którego odbyły się spotkania dotyczące każdego segmentu branży, realizujące cele edukacyjne, ale także prezentujące skalę branży. Po raz pierwszy ogłoszono wyniki badania Poland Meetings Impact, które przedstawiły  wartość ekonomiczną przemysłu spotkań w Polsce.

Jubileuszowa edycja Meetings Week Poland, odbyła się w dniach 20 – 24 marca 2017 r., jest kontynuacją idei wydarzenia, skierowanego do reprezentantów przemysłu spotkań (branży eventowej), klientów korzystających z narzędzi w postaci różnego rodzaju spotkań do realizacji swoich celów, mediów i wszystkich zainteresowanych tematyką m.in. event marketingu, event managementu, marketingu miejsc, motywacji, transferu wiedzy. Celem MWP jest promocja i profesjonalizacja przemysłu spotkań.

Ponad podziałami

Tydzień spotkań to połączenie w ciągu kilku dni cyklu konferencji, szkoleń, warsztatów, które zaprezentowały wyspecjalizowaną wiedzę w danym segmencie branży. Finałowym wydarzeniem była gala wręczenia nagród branżowych.                                                  Wśród współorganizatorów MWP byli MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce”, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Poland Convention Bureau POT, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie, The Warsaw Voice oraz MeetingPlanner.pl.  Patronat honorowy objeło Ministerstwo Sportu i Turystyki.

– Mówiąc o Meetings Week Poland, warto zwrócić uwagę na dwa aspekty; współorganizatorzy tego przedsięwzięcia konsekwentnie trwają we wspólnym celu, jakim jest integracja i profesjonalizacja tego młodego rynku, ale także popularyzacja nieuświadomionej wciąż skali branży i możliwości, jakie dają dobrze zrealizowane wydarzenia różnym grupom uczestników. MWP to zatem symbol dojrzałości branży. Drugi aspekt, to po prostu dostrzeżenie coraz większej wartości wydarzeń jako narzędzi biznesowych, efektywnych, przynoszących zwrot – podkreśliła Agnieszka Faracik-Leśniak, prezes MPI Poland Chapter, stowarzyszenia koordynującego tegoroczny Meetings Week Poland.

W przedsięwzięciu co roku biorą udział profesjonaliści odpowiadający za realizację różnego rodzaju wydarzeń, konferencji i kongresów z korporacji, stowarzyszeń, instytucji publicznych, przedstawiciele agencji eventowych, incentive travel, marketingowych, oferenci z firm świadczących usługi w branży eventowej, hoteli i centrów konferencyjnych oraz dziennikarze, samorządowcy i politycy.

– W branży chyba nie ma już osoby, która nie słyszałaby o takim wydarzeniu jak Meetings Week Poland. W ubiegłorocznej edycji wzięło udział dużo ponad tysiąc uczestników. Spotkania to taka dziedzina, która dotyczy praktycznie każdego sektora działalności –powiedziała Agnieszka Faracik-Leśniak.

Co się wydarzyło?

Pierwszy dzień tradycyjnie poświęcony był promocji Polski, destynacji biznesowej, współpracy biznesu i instytucji publicznych oraz ekonomicznemu wymiarowi przemysłu spotkań. W programie Poland Meetings Destination (organizator The Warsaw Voice) uczestniczyli  m.in. przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, lokalnych convention bureaux, środowisk samorządowych i akademickich.

Podczas tego spotkania ogłoszono  także rezultaty badania Poland Meetings Impact. Jest to pierwszy w Polsce, a siódmy na świecie projekt, którego celem jest oszacowanie wartości ekonomicznej przemysłu spotkań.

– To, że przemysł spotkań w Polsce jest niedocenionym sektorem, wynika głównie z niewiedzy, jak ważną i perspektywiczną jest dziedziną. Branża ta bardzo mocno się rozwinęła, coraz większe są inwestycje w infrastrukturę oraz efekty tych inwestycji, organizatorzy wydarzeń prezentują poziom doceniany na międzynarodowym rynku. Na kilku świadomych swojej wartości i rozwiniętych rynkach zbadano ekonomiczny wpływ organizacji spotkań. Patrząc na te doświadczenia, jesteśmy pewni, że podjęcie takiego zadania, to ważny krok dla rozwoju branży – powiedział dr Krzysztof Celuch, kierownik projektu Poland Meetings Impact.

Stowarzyszenie Branży Eventowej zorganizowało swój dzień w myśl hasła „Nie tylko event jest wyzwaniem”. Sprowokowali  do dyskusji o tym, co wiąże się z organizacją wydarzeń oraz przeprowadzili  test poziomu stresu w branży, gdyż według Forbesa event manager zajmują piąte miejsce w dziesiątce najbardziej stresogennych zawodów świata.

Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel i SITE Poland (Society for Incentive Travel Excellence) byli gospodarzami konferencji Inspiration Booster – Siła inspiracji w biznesie i rozwoju osobistym. Cenieni trenerzy – praktycy biznesu i mówcy motywacyjni wraz z uczestnikami szukali odpowiedzi na pytania: jak rozwijać biznes w branży MICE, dlaczego firmy, które mają strategię zyskują więcej, jak zarządzać relacjami i zmianą w organizacji. 

Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce” poświęciło  swoje spotkanie uwarunkowaniom prawnym i technikom wsparcia sprzedaży w organizacji konferencji.W części konferencyjnej pojawiły się takie zagadnienia jak nowe możliwości biznesowe w świetle ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego, VAT w organizacji konferencji czy rola ambasadorów kongresów w pozyskiwaniu międzynarodowych wydarzeń. Warsztaty poświęcone były up sellingowi i cross sellingowi w usługach konferencyjnych oraz wykorzystaniu mediów społecznościowych w organizacji konferencji.

Forum Obiektów organizowane przez MPI Poland i Z—Factor skierowane było do właścicieli, managerów i pracowników hoteli i centrów konferencyjnych. Formuła forum oparta była na „one-man shows”, czyli krótkim wystąpieniu autorskich praktyków branży, oraz „time-out sessions” w ramach którego  w ograniczonym czasie zaprezentowane zostały gorące tematy i różne spojrzenia. Podczas forum zostały  zaprezentowane obiekty nominowane do nagród MP Power.

Częścią Meetings Week Poland 2017 było także coroczne spotkanie przedstawicieli convention bureaux z całej Polski, dwunasta edycja studenckiej konferencji Future Leaders Forum Warsaw oraz gala finałowa konkursu branży eventowej MP Power Awards (organizator MeetingPlanner.pl).

Meetings Week Poland 2017 odbyło się  w Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie (Grupa Uczelni Vistula).

www.meetingsweek.pldownload