MEETINGS WEEK POLAND EDYCJA 2015

Wydarzenie zorganizowane przez stowarzyszenia działające w sektorze gospodarki określanym jako przemysł spotkań stanowi platformę edukacyjną, forum wymiany opinii oraz próbę znalezienia rozwiązań w istotnych dla branży kwestiach. W ciągu pięciu dni konferencji zaproszeni goście i uczestniczy omawiają najistotniejsze, z punktu widzenia rozwoju branży, tematy oraz formułują wnioski i postulaty, których realizacja jest niezbędna, aby Polska nie tylko rozwijała te gałąź gospodarki, ale aby była poważnym graczem na wysoko konkurencyjnym rynku wydarzeń międzynarodowych. Ideą Meetings Week Poland jest także podkreślenie znaczenia branży spotkań dla gospodarki kraju oraz jej autonomicznych wartości.
Corocznie program MWP pokazuje różnorodność narzędzi, jakie branża spotkań dostarcza klientom, oraz obszarów, w jakich realizuje biznesowe cele swoich zleceniodawców. Mimo że rynek wyspecjalizowany w organizacji konferencji, kongresów, eventów korporacyjnych, wydarzeń masowych czy incentive travel jest Polsce dość młody – bo pierwsze profesjonalne firmy w tym segmencie powstały w latach 90. – to jest już nie tylko mocno osadzony w międzynarodowym kontekście, ale także dojrzały, w coraz większym stopniu usystematyzowany i efektywny z punktu widzenia biznesu.
Podczas Meetings Week Poland Stowarzyszenie na przełomie lat miało przyjemność przybliżyć zagadnienia takie jak, w 2013 – EventCamp „Event na akord – czyli o evencie zza kulis estrady: scena, muzyka, publiczność i gwiazdy”; w 2014 – Event jako narzędzie biznesowe w promocji miejsc i regionów, a w 2015 tematem przewodnim było Zarządzanie bezpieczeństwem podczas wydarzeń. Podczas dnia SBE swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się przedstawiciele firm i instytucji specjalizujących się w tematyce bezpieczeństwa, a także ci, którzy realizując projekty eventowe (również o zasięgu masowym) dysponują cenną wiedzą praktyczną o tym jak zadbać o sprawny i bezpieczny przebieg projektów eventowych.

Podczas przygotowanych w ramach dnia SBE prelekcji i wykładów zaproszeni przez Stowarzyszenie Branży Eventowej goście specjalni próbowali udzielić odpowiedzi na tak istotne dla branży eventowej pytania, jak te dotyczące sposobów zapewnienia bezpieczeństwa fizycznego uczestnikom realizowanych eventów, jak przygotować się do imprezy masowej i zabezpieczyć wszystkie jej wymogi związane z ochroną i bezpieczeństwem, a także jak radzić sobie w razie ewentualnych sytuacji kryzysowych i wypadków.

Stowarzyszenie Branży Eventowej zadedykowało swój dzień przede wszystkim przedstawicielom agencji eventowych, eventowych lokalizacji oraz podwykonawców, a także wszystkim innym osobom związanym z rynkiem, lub zainteresowanym tematyką bezpieczeństwa eventów.

Gościem specjalnym Stowarzyszenia Branży Eventowej był Jurek Owsiak, który opowiedział o przepisach dotyczących organizacji imprez masowych na przykładzie projektów realizowanych przez Fundację WOŚP, w tym popularnego Przystanku Woodstock.

Na swoim vlogu Jurek Owsiak tak podsumował swój udział w wydarzeniu:

„Jesteśmy na Stadionie Narodowym, na spotkaniu branży eventowej. Ludzie spotykają się tu po to, aby wymieniać doświadczenia; zaprosili też nas i bardzo się z tego cieszymy. Takich zaproszeń mamy bardzo mało, bardzo rzadko ktoś chce, aby branża wymieniała ze sobą doświadczenia. A nam chodzi o to, że rzeczywistość się bardzo zmieniła, teraz imprez jest u nas bardzo dużo, choć ciągle jeszcze nie tyle, ile jest ich w Berlinie, czy Londynie. Dzisiaj o tym mówiliśmy, na bazie Przystanku Woodstock opowiadaliśmy jak to wygląda. Ludzie nas słuchali, oglądali, wsłuchiwali się w moje słowa, a my im przekazywaliśmy ogromną dozę entuzjazmu, energii, abyśmy razem wszyscy tworzyli polską branżę eventową”.

W kolejnych prelekcjach, przedstawiciele Grupy DSF opowiedzieli o bezpieczeństwie eventów w praktyce, Żaneta Berus, Dyrektor Zarządzająca EXPO XXI Warszawa zaprezentowała tematykę bezpieczeństwa projektów eventowych z perspektywy miejsca ich realizacji, a przedstawiciele Brill AV Media opowiedzieli o bezpieczeństwie eventu od strony technicznej i sposobach właściwego zabezpieczania techniki scenicznej.

O bezpieczeństwie wyjazdów incentive opowiedziała przedstawicielka agencji Flower Travel. Przedstawiciele goszczącego Meetings Week Poland 2015 Stadionu Narodowego zaprezentowali natomiast swój obiekt w kontekście tematu „Bezpieczeństwo a multifunkcjonalność lokalizacji”, a przedstawicielki Agencji Power i MediaMocni opowiedziały o tym, jak zapewnić bezpieczeństwo dzieci podczas pikników rodzinnych.

Uczestnicy konferencji mieli również okazję zapoznać się ze studiami przypadków, opartymi na imprezach masowych zaprezentowanych przez dwie agencje: Agencję LIVE oraz Extomusic. Agencja LIVE przedstawiła temat: Świadomość zagadnienia bezpieczeństwa od strony organizatora, jak i Klienta na podstawie wydarzeń masowych: Verva Street Racing, Orlen Warsaw Marathon, Monster Jam oraz Konkurs Lotów Red Bull, a agencja Extomusic na bazie swoich projektów: Summer Cars Party i 90 Festival.

Dla uczestników wydarzenia Stowarzyszenie Branży Eventowej we współpracy z agencją Badania Mobilne przygotowało także możliwość poddania się podstawowym badaniom diagnostycznym.

W dniu Stowarzyszenia Branży Eventowej wzięło udział niemal 100 uczestników.