Czym jest efekt WOW w eventach i jak go osiągnąć? – czyli SBE kontynuuje cykl debat branżowych

Czym jest efekt WOW w eventach i jak go osiągnąć? – czyli SBE kontynuuje cykl debat branżowych

Stowarzyszenie Branży Eventowej zaprosiło przedstawicieli polskiego rynku eventowego do Teatru Kamienica na kolejną odsłonę cyklu debat branżowych. Tym razem dyskutowano o tzw. efekcie WOW w eventach, jego definicji i sposobach jego uzyskania. W debacie wzięli udział przedstawiciele agencji, zleceniodawców oraz branżowego magazynu MICE Poland. Dyskusję poprowadził Andrzej Jacaszek, wydawca Harvard Business Review Polska. W spotkaniu wzięło udział niemal 200 osób, bezpośrednio lub pośrednio związanych zawodowo z realizacją projektów eventowych. Podczas debaty ogłoszono również dołączenie Teatru Kamienica do Stowarzyszenia Branży Eventowej jako członka reprezentującego lokalizacje eventowe. Spotkanie odbyło się 23 lutego br.

Debata zatytułowana „Czym jest efekt WOW w eventach i jak go osiągnąć?” była pierwszą w tegorocznym cyklu debat SBE. Zaproszeni goście mieli możliwość zapoznania się z różnymi punktami widzenia na tzw. efekt WOW – zarówno prezentowanym przez agencje, jak i ich klientów. W debacie dyskusję na ten temat podjęli: Łukasz Deoniziak – Mea Group, Seweryn Jakubiec – IFINITY, Bartłomiej Juszczyk – Agencja Interaktywna ADWEB, Anna Łukasik – MICE Poland, Agnieszka Majkowska – Prudential Polska oraz Agnieszka Sołtysiak – Endorfina Events. Debatę poprowadził Andrzej Jacaszek z Harvard Business Review Polska.

Uczestnicy debaty zgodnie potwierdzili, że nie istnieje jedna i jednoznaczna definicja tzw. efektu WOW, bowiem zależy on od oczekiwań odbiorców, wszyscy jednak zgodnie stwierdzili, że jego budowanie polega na umiejętności zaskoczenia uczestników eventu, stworzenia pomysłu, który zapadnie w pamięć, a także ogólnego wrażenia, które zbuduje pozytywny odbiór realizowanego wydarzenia. Próby definiowania efektu WOW zmierzały w kierunku określenia go jako elementu działającego na emocje odbiorcy, chwytającego za serce i pozostawiającego niezatarte wrażenie na długi czas.

Pierwsza debata w 2015 roku była częścią cyklu, w ramach którego w roku ubiegłym odbyły się kolejno spotkania zatytułowane: „Miejsce eventu wśród narzędzi marketingowych” (kwiecień 2014), „Wybór lokalizacji jako strategiczny punkt planowania eventu” (wrzesień 2014), „Trendy w spotkaniach świątecznych w 2014 roku” (wrzesień 2014).

Debaty branżowe są doskonałą okazją do dzielenia się wiedzą i doświadczeniami pomiędzy podmiotami działającymi na lokalnym rynku eventowym. Z każdym kolejnym spotkaniem dostrzegamy coraz większe zainteresowanie naszymi debatami. Staramy się dobierać tematy w taki sposób, by każdy z uczestników mógł wynieść z prowadzonych dyskusji coś wartościowego dla siebie. W bieżącym roku mamy w planach kolejne spotkania i następne ciekawe tematy – powiedziała Marta Dunin-Michałowska, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej i Prezes Mea Group.

Podczas spotkania, które odbyło się w Teatrze Kamienica, ogłoszono jednocześnie, że obiekt wstąpił w poczet członków Stowarzyszenia Branży Eventowej, zasilając szeregi zrzeszonych w SBE lokalizacji eventowych. Usytuowany w Alei Solidarności Teatr Kamienica jest miejscem przystosowanym do organizacji różnego rodzaju wydarzeń – od spotkań biznesowych przez jubileusze, bankiety i okolicznościowe gale, po konferencje i szkolenia. Do dyspozycji organizatorów eventów jest dwa tysiące metrów kwadratowych klimatycznych, secesyjnych wnętrz kamienicy oraz trzy sceny: Scena Oficyna, Scena Parter oraz Scena Piwnica Warsza z pełnym zapleczem multimedialnym i cateringowym. Atutami tego miejsca są także wygodne położenie w centrum miasta (przy Placu Bankowym), własna restauracja z autorską kuchnią, możliwość wzbogacenia imprezy jednym ze spektakli z repertuaru Teatru, doradztwo w zakresie organizacji wydarzenia oraz jego kompleksowa obsługa. Kamienica jest także jedynym teatrem, na scenie którego może stanąć samochód – wszystko za sprawą windy o pięciotonowym udźwigu.

Od początku 2015 roku do Stowarzyszenia Branży Eventowej przystąpiło 5 firm – 4 lokalizacje i 1 agencja, a w grudniu 2014 – 1 lokalizacja i 1 podwykonawca.