W ostatni piątek, 30 listopada 2019 r. po raz kolejny branża eventowa świętowała podczas globalnego konkursu Bea World Festival 2019 organizowanego przez ADC Group, na którym nagradzane są najlepsze w danym roku wydarzenia i lokalizacje.
Plejada zwycięzców zabłysła w świetle reflektorów The Mall w Mediolanie, wieńcząc w ten sposób Live Communication Week, zrzeszający najbardziej wpływową społeczność profesjonalistów z całego świata.
Ponad 500 delegetów wzięło udział w ceremonii wręczenia nagród, która w tym roku odbyła się na scenie The Mall – jednej z najfajniejszych lokalizacji eventowych w Mediolanie, w samym sercu Porta Nuova.
Po raz pierwszy w historii, Bea World Festival odbył się w Mediolanie w ramach pierwszej edycji Live Communication Week, nowego formatu zainaugurowanego przez Bea Italy Festival (26-27 listopada), dedykowanego włoskiej branży eventowej. Temat „Nature of Events” zdeterminował tematykę całego Live Communication Week 2019, a szczególnie 29 listopada, kiedy to prelegenci z branży eventowej, jak i spoza niej rozmawiali o tym, że współpraca jest istotą każdego eventu.
Szeroki wachlarz warsztatów, zachęcał do nauki, rozmów i wyzwolenia swojej kreatywności.
Po dniu pełnym prezentacji na żywo, głosowania i bardzo intensywnej debaty, Jury pod przewodnictwem Alexandra Safonova, Global Event Director Oriflame Cosmetics wyłoniło zwycięzców tegorocznej edycji. Ten rok był rekordowy pod względem ilości krajów biorących udział w konkursie – 30 państw z całego świata i 160 przedsiębiorstw, walczących o prestiżowe Trofea Słoni. Członkiem międzynarodowego jury była również jedna Polka- Dagmara Chmielewska (Dyrektor Zarządzająca Stowarzyszenia Branży Eventowej).
Bea World Festival 2019: Żłoty Słoń przyznany został The International Festival of Events and Live Communications zostało The Oval Office z Belgii.
W tym roku już po raz drugi, przyznano nagrodę za najlepszą lokalizację.
Laureatami zostali:
- Blue Rhapsody z Holandii za najlepsze miejsce do świętowania i promocji produktu
- Palacongressi di Rimini – włoska grupa wystawowa z Włoch za najlepsze miejsce konferencyjne
- Grottes de Han z Belgii za najlepszą lokalizację do organizacji imprez kulturalnych, muzycznych i sportowych
- Venezia Unica Convention Bureau by Vela Spa z Włoch za najlepszą destynację
Nagrodę Bea World Grand Prix 2019 otrzymały SD Worx Intimate Concerts, tworzone przez The Oval Office z Belgii dla SD Worx SME z Belgii.
Druga nagroda Grand Prix powędrowała do Loli Mullenlowe z Hiszpanii, za Nightmare in Burger Kingn by Cow Events
Trzecią nagrodą Grand Prix zostało uhonorowane Ecovidrio Blessed Bathrooms by Auriga for Ecovidrio z Hiszpanii.
Ta niesamowita edycja przyznała nagrodę ICONIC EVENT AWARD to Scarlet sails 2019 by The Channel Five for Press and Mass Media Cooperation of St. Petersburg Government z Rosji.
W tym roku ADC Group zaprezentowała the Elephant Prodige Award sponsorowaną przez firmę Lavazza, fantastyczną platformę dla młodych talentów z międzynarodowej branży eventowej. Konkurs ma na celu odkrycie talentów i kreatywności wśród następnej generacji profesjonalistów. Ci zaś, mogą na żywo rozwiązywać problemy i prezentować swoje umiejętności całej branży eventowej. Projekty zostały ocenione przez klienta, a zwycięzca wyłoniony podczas ceremonii The Best Event Award na żywo. Sprawdzenie wszystkich zgłoszeń oraz lista zwycięzców dostępne są na stronie internetowej Bea World.
Wszyscy członkowie Jury, wybrani spośród menedżerów ds. wydarzeń firmowych i marketingu z reprezentatywnych sektorów i krajów, plus starsi przedstawiciele stowarzyszeń agencji eventowych z różnych krajów na świecie, zobowiązani byli do przestrzegania Kodeksu Etycznego.
Rezultatem były przejrzyste i bezpośrednie zasady konkursu, które pozwoliły uniknąć konfliktu interesów między członkami Jury i kandydatami, uniemożliwiając jurorom z korporacji głosowanie na projekt z własnej firmy oraz jurorom ze stowarzyszeń głosowania na projekty z własnego kraju.
Ceremonia wręczenia nagród skupiła przedstawicieli z 40 krajów, co świadczy o znaczeniu Festiwalu, jako wyjątkowej imprezy globalnego networkingu, gdzie można celebrować event i gdzie kreatywność spotyka się z biznesem.
Salvatore Sagone, The President of ADC Group i the Best Award Festival w ten sposób podsumował całe wydarzenie:
„Najważniejszą wartością dodaną w Bea World Festival jest niewątpliwie międzynarodowość. Ten rok jest rekordowy pod względem ilości krajów biorących udział w Bea World: prawie 40 państw z całego świata, z dalekiego wschodu i zachodu, północy i południa. To czyni Bea World i The Live Communication Week unikalną platformą dla tych, którzy pracują w branży eventowej, oraz dla tych, którzy chcą spotkać i nawiązać kontakt z kolegami z całego globu.”
Nagrody według kategorii:
Convention: “Sopra Steria Flix” Sopra Steria Scandinavian Kick Off 2019” by Just Cruzin´ Production AS for Sopra Steria Norway
Congress/Conference: European Meetings & Events Conference 2019 (EMEC19) by Meeting Professionals International, The Netherlands Chapter for Meeting Professionals International, The Netherlands Chapter, Europe-Netherlands
Cultural Event Le retour du jeune Prince by Magic Garden for City Editions
Educational/Training Event adidas Run for the Oceans Barcelona by MKTG for adidas Spain
Incentive/Team Building KFC Sanders’ TOP League by Redday for KFC Russia, CIS&CEE Russia
Media & PR Event Copperhead Bartender Nights by Meetmarcel for Copperhead gin Belgium
Musical Event SD Worx Intimate Concerts by The Oval Office for SD Worx SME Belgium
Non-Profit/CSR Event Ecovidrio Blessed Bathrooms by Auriga for Ecovidrio Spain
Corporate Celebration SD Worx Intimate Concerts by The Oval Office for SD Worx SME Belgium
Product/Service Launch Event Nightmare in Burger King by Cow Events for Lola Mullenlowe Spain
Public Institution Event Tallinn Digital Summit 2018 by Jolos for Government of Estonia Estonia
Roadshow APEROL SPRITZ SUMMER AMPHIBIOUS TOUR SE-MED REGION 2018 by Spiagames Outdoor Agency for Campari International Italy
Sports Event Heineken F1 Experience by Red Door Agency for Heineken Brazil
Trade Show Step into the new Reality by Jack Morton Worldwide for HERE Technologies Germany
Brand Activation Worten Game Ring – Unbox the best of Lisboa Games Week by Big Fish for Worten Portugal
Sustainable Innovation Ecovidrio Blessed Bathrooms by Auriga for Ecovidrio Spain
Use of Technology Russian Copper Company Pavilion at Innoprom 2019 by Simmetrico S.r.l.: Design, Content Experience and Construction Illogic S.r.l for Russian Copper Company, Italy
Hybrid Event Offshore Wind Energy Experience by The Oval Office for Belgian Offshore Platform (BOP) Belgium
Proprietary Format L’Usine Extraordinaire by Hopscotch Groupe for Usine Extraordinaire foundation, France
Low Budget Event Omniva's Multimailbox Project by Royal Experience for Omniva // Estonian Postal Service Estonia
Festival The Russian Seasons: Re-inventing Russia for the World by The Russian Seasons with TeamOne for The Russian Seasons, Russia
Private Event Different Christmas Dinner by Skudras metropole for Kest, Latvia
B2C < €500,000 Gullruten – Bringing the Norwegian "Emmys" back to LIVE by Fieldwork/Nordisk Film TV for TV2 & Stiftelsen Gullruten, Norway
B2B < €500,000 Boutique Hotel in the Air by Balthazar Events for Brussels Airlines Belgium
B2B > €500,000 ESC 2019 by MCCGLC for Bayer United Kingdom
Specjalne wyróżnienie za największą kreatywność powędrowało do “Sopra Steria Flix” – Sopra Steria Scandinavian Kick Off 2019” Just Cruzin´ Production AS Sopra Steria z Norwegii
Nagrodę prasową otrzymało “Sopra Steria Flix” – Sopra Steria Scandinavian Kick Off 2019” by Just Cruzin´ Production AS for Sopra Steria z Norwegii
Nagrodę publiczności otrzymali AFCON EGYPT 2019 by CIRCO DE BAKUZA and Blink Experience for Synergy z Francji.
Tytuł najlepszej agencji eventowej otrzymało The Oval Office z Belgii