SBE inauguruje cykl dyskusji o polskiej branży eventowej

SBE inauguruje cykl dyskusji o polskiej branży eventowej

Dostrzeżenie skuteczności eventu oraz stworzenie dla niego miejsca w długofalowych strategiach marketingowych firm głównym postulatem specjalistów branży eventowej.

Stowarzyszenie Branży Eventowej we współpracy z magazynem BRIEF zorganizowało debatę zatytułowaną „Miejsce eventu wśród narzędzi marketingowych”, w całości poświęconą postrzeganiu event marketingu na tle innych narzędzi promocji firm. W panelu, który odbył się 14 kwietnia 2014 r. udział wzięli przedstawiciele SBE oraz osoby zawodowo związane z organizacją wydarzeń specjalnych. Spotkanie było pierwszą z cyklu dyskusji poświęconych polskiej branży spotkań, zainicjowanych przez SBE z myślą o dążeniu do profesjonalizacji branży oraz budowania roli eventów w strategiach marketingowych firm.

Udział w spotkaniu wzięli: Wojciech Cłapiński – Wiceprezes Zarządu agencji El Padre, Michał Czerniak – Wiceprezes Zarządu Brill AV Media, Michał Kozak – Dyrektor Generalny MCC Mazurkas Conference Center & Hotel i Mazurkas Catering oraz Ewelina Sobolewska – Event Manager w mBank. W imieniu Stowarzyszenia Branży Eventowej głos w dyskusji zabrali: Marta Dunin-Michałowska – Prezes agencji Mea Group i Wiceprezes Zarządu SBE ds. Komunikacji oraz Adam Zagajewski – Prezes firmy Triangoo, pełniący także funkcję Wiceprezesa Zarządu SBE ds. Rozwoju. Moderatorem dyskusji był redaktor naczelny miesięcznika BRIEF – Grzegorz Kiszluk.

Paneliści rozmawiali m.in. o różnicach w postrzeganiu eventów przez Klientów i organizatorów, korzyściach wizerunkowych i sprzedażowych płynących z bezpośrednich spotkań z otoczeniem biznesowym firmy, a możliwych właśnie dzięki realizacji projektów eventowych, a także o stopniowym wyodrębnianiu się event marketingu jako dziedziny samoistnej, tworzącej własne, coraz bardziej spójne środowisko. Jako branża stowarzyszamy się, rozmawiamy – nasz wspólny głos jest bardziej słyszalny – zauważył Wojciech Cłapiński z agencji El Padre.

Goście zastanawiali się także nad wyzwaniami, jakie czekają branżę spotkań w najbliższym czasie. Jednym z najważniejszych zadań stojących przed Stowarzyszeniem Branży Eventowej jest uświadomienie wszystkim potencjalnym Klientom, że event to przede wszystkim ważny element długofalowej strategii marketingowej firmy, a nie jednorazowa akcja promocyjna – stwierdziła w podsumowaniu spotkania Marta Dunin-Michałowska, Prezes Mea Group i Wiceprezes Zarządu SBE ds. Komunikacji. – Dla organizatorów wydarzeń kluczową kwestią jest partnerstwo i współpraca z Klientami nie tylko na poziomie organizacyjnym, ale także merytorycznym, a więc współtworzenie strategii i pełnienie aktywnej funkcji doradczej.

Po części merytorycznej i panelu dyskusyjnym przedstawiciele branży wzięli udział w spotkaniu wielkanocnym, podczas którego mieli okazję do integracji oraz kuluarowych rozmów na tematy poruszone podczas dyskusji. Gospodarzem wydarzenia była restauracja aleje3, a partnerem technicznym wydarzenia firma Brill AV Media – członkowie Stowarzyszenia Branży Eventowej.